Snailmail: de A van Aardbei en meer brievenbusgeluk

augustus 21, 2015


Ik toon hier natuurlijk dikwijls de snailmails die ik heb gemaakt, maar er zijn nog zoveel andere manieren om post te maken. Voor snailmail bestaat immers geen goed of fout. Ieder heeft zo zijn of haar eigen stijl en dat is ook direct het leuke van post ontvangen. Het is nooit hetzelfde, altijd uniek en verrassend. Omdat ik het ook leuk vind die andere creatievelingen een podium te bieden, vandaag een blogje met foto's van drie snailmails die hier afgelopen week in de brievenbus lagen. Allen met de nodige zorg en aandacht bedacht en in elkaar gezet. Wie weet put je er nog inspiratie uit. Ik heb in elk geval weer leuke ideetjes opgedaan voor nieuwe post, dankzij deze creatievelingen. Komen ze:

De A van Aardbeitjes
Deze snailmail vormt de eerste in een nieuwe reeks ABC snailmail. Gemaakt door Anne, die je dan weer kunt kennen van de blog 365 Days of Mail. De verrassing begon al bij het zien van de envelop: gemaakt van vilt. Zonder beschadigingen aangekomen, dus een prima alternatief voor de papieren envelop. Goed bedacht! Zo had ik ze nog niet eerder voorbij zien komen.


Ook een leuk onderdeel van deze snailmail: een zelfgemaakt kaartje met vlechtwerk van papieren stroken. Een goede bestemming voor restjes papier, die moet ik voortaan maar bewaren.


Nog even een detailfoto van de envelop en de leuke slinger, ook al zo goed bedacht. Mooi voorbeeld van een creatief, maar ook nuttig cadeautje. De slinger heeft al een plaatsje op het prikbord.

Post van Studio Babsie
Kennen jullie de blog van Babette al? In de zomervakantie heeft ze zich flink uitgeleefd met bloggen over allerlei creatieve DIY's. Zeker een kijkje waard. In de brievenbus lag een envelop van kraftpapier, voorzien van stempelafdrukken van eigengemaakte stempels. Kijk, dat zijn leuke details.


Deze snailmail laat perfect zien dat een envelop beslist niet tot de laatste centimeter vol hoeft te zitten om de moeite waard te zijn. Snailmail is vanuit de basis ook niet heel veel meer dan een gedecoreerde brief. Dat de brieven dikwijls worden aangevuld met allerlei creatieve goodies is een leuke ontwikkeling, maar zeker geen verplichting.


Ik schreef van de week al eens dat de goodies die ik bij een brief steek meestal vallen in de categorie knutselspulletjes. Daarvan ben je zeker dat het gebruikt gaat worden. De stickers en labels die Babette mee stuurde gaan dan ook zeker een mooie bestemming krijgen.


De labels zijn direct weer een goed voorbeeld van wat je kunt doen met spelkaarten, oude tijdschriften of bijzondere prenten uit afgedankte boeken. Met hergebruik van materialen kan een hobby als snailmail vrijwel kosteloos zijn, afgezien van de postzegels.

Hoera het is vandaag
Ook de maakster van de derde snailmail weet wat hergebruik is. Op de achterkant van de envelop prijkt een grote quote uit een eerdere Flow Magazine. Leuk idee!


Via de statistieken van deze blog kan ik zien met welke zoekwoorden mensen op 365 Miles to Paris terechtkomen. Een populaire zoekopdracht is de combinatie theezakjes en snailmail. Mochten jullie nog een voorbeeld zoeken, zie bovenstaande foto en laat je inspireren :-)


Leuks uit Flow Magazine doet het altijd goed. Met een printer kom je overigens ook een heel eind, er bestaan zoveel leuke printables. Zeker voor de thema snailmails de moeite waard.


Zijn jullie weer wat ideetjes rijker? Leuk om te zien hè, dat ieder zo zijn eigen stijl heeft. Ik ga me eens buigen over nieuwe snailmails ter beantwoording van de brieven van deze lieve dames. Het resultaat zien jullie binnenkort ongetwijfeld verschijnen. Alvast een fijn weekend en tot zondag!

You Might Also Like

5 reacties

  1. Wat leuk dat je mijn blog vermeld en alles laat zien, lief! Leuk om ook te zien wat andere maken, hier haal ik zeker weer heel wat ideetjes uit voor de volgende snailmailpakketjes!! Ziet er allemaal zo leuk en vrolijk uit, geweldig idee ook om een envelop te maken van vilt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allemaal feestjes in je brievenbus, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke brieven allemaal, en wat heb je het mooi op de foto gezet :-)

    Ben blij dat de aardbeitjes goed zijn aangekomen! Ik ben door jou trouwens weer aan het bloggen geslagen haha, mis het toch wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh zo schattig! Nu heb ik zin in aardbeitjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.

Blogarchief