Snailmail: bosdieren in de brievenbus

augustus 13, 2015


Voor deze snailmail gebruikte ik het papier dat ik vorige week bij Kruidvat vond. Geheel in het thema bosdieren knipte en plakte ik er op los. Fijn om weer creatief bezig te kunnen zijn. Op het moment maak ik veel gebruik van een enveloppenmal. Dit mooie papier leent zich daar dan ook uitstekend voor. Een paar foto's om ideetjes op te doen:


Briefpapier maak ik meestal zelf. Soms digitaal, soms een simpel velletje uit een schrijfblok dat ik verder versier met stickers, tape en stempels. Het tape met de feestvlaggetjes kocht ik verleden jaar via eBay en is mijn absolute favoriet. Zo vrolijk! De stickers, die dan weer perfect bij het papier passen, komen uit het snailmail pakket van Kruidvat.


In mijn verzameling knutselspullen vond ik dit velletje stickers. Hoe toepasselijk!


In het blok met patronenkarton zat ook een vel met deze leuke labels. Perfect om door te sturen zodat de ontvangster er zelf verder mee kan knutselen. Als ik goodies mee stuur met een snailmail dan zijn het vaak knutselspulletjes. Daarvan kun je vrijwel altijd zeker zijn dat het goed gebruikt gaat worden.


Om het laatste zakje te vullen bestempelde ik een aantal kant en klare labels met oude schoolstempels, die weer precies binnen het thema passen. De stempels vond ik eens bij een kringloop in een klein dorpje, verstopt in een gele plastic doos. Zo zie je maar, het loont altijd de moeite om gesloten doosjes te openen. Je weet maar nooit wat voor schatten er tevoorschijn komen!


De hele verzameling verpakte ik in een plastic wenskaartzakje. Ik vind die dingen echt ideaal! Het ziet er leuk uit, want je krijgt direct een sneak peek van de snailmail en daarnaast is het ook nog eens een prima bescherming voor het papier tijdens het verwerkingsproces. Deze postzegels behoren trouwens tot de nieuwste collectie van Post NL. Een stuk gezelliger dan het hoofd van de koning, is het niet?

You Might Also Like

4 reacties

  1. Wat mooi! Ik zag die bosdiertjes al eens eerder, dus die zijn gewoon in het kruidvat te koop??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ja, het papier is momenteel bij Kruidvat te koop. Wel is het een opruimingsartikel en niet bij ieder filiaal verkrijgbaar. In het blogje van afgelopen dinsdag is meer te zien van de papierwaren.

      Verwijderen
  2. Dit komt me bekend voor haha, maar zag er super uit en werd er helemaal vrolijk van om al die leuke kleine envelopjes open te maken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk om te lezen! Fijn dat ie goed is aangekomen.

      Verwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.

Blogarchief