Ik stuur je een kaartje, omdat...

augustus 19, 2015


Ja, waarom eigenlijk? De kaartenmolen heeft voor iedere gelegenheid wel een kaartje paraat. Een felicitatie of sterktewens, opties zat. Moet een kaartje altijd een reden hebben? Nee hoor, al beperken we ons voor bekenden wel vaak tot het sturen van een kaartje voor een bepaalde gelegenheid. 

Wanneer ik snailmail maak is dat 9 van de 10 keer voor onbekenden. Dames die ik nooit eerder heb gezien maar die ik wel steeds beter leer kennen door het lezen van de mooie brieven die zij sturen. Op Instagram geef ik dikwijls een sneak peek van verzonden snailmail. Zo nu en dan krijg ik dan van bekenden de reactie dat zij ook wel zo'n mooi pakketje willen aantreffen in de brievenbus. 

Toch ben ik ook die ene die voor bekenden uitsluitend in de pen klimt bij een verjaardag of moeilijke tijd. Best gek, want ik weet zelf hoe fijn het is om post te ontvangen. Tijd om eens een stapel zomaar kaartjes bij de oranje brievenbus af te leveren. Niets bijzonders, geen felicitatie of opsteker. Gewoon een kaartje, en omdat is de reden. Doe je mee?

You Might Also Like

2 reacties

  1. Voor mij is het precies zo! Zelfs voor mijn lievelingszusje (ik heb er één) kom ik er bijna niet aan toe.
    Terwijl ik voor snail mail naar Argentinië en Maleisië alles uit de kast haal. Ook ik ga mijn leven beteren!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.

Blogarchief