Printable tips: de maandkalender 4x anders

juli 16, 2015


Toen ik begon met afstuderen stelde ik een map samen met daarin alle handleidingen, belangrijke papieren rondom mijn onderzoek en een planning. Het leek me handig om daarbij gebruik te maken van een maandkalender. Wat was ik blij met de maandelijkse printable van Dutch Design on a Budget. Mooi vormgegeven en voldoende ruimte om alle afspraken te kunnen noteren. 

Gratis printables
Inmiddels is mijn diploma binnen en ligt de inhoud van de map bij het oud papier. Toch vind ik het nog steeds prettig om een kalender in de buurt te hebben, maar nu op een klembord tegen de muur. Mocht je ook behoefte hebben aan een kalender, voor het plannen van studie/werk of gewoon voor de leuk: vandaag 4 tips voor gratis printables van handige en leuke maandkalenders. 



TIP 1: Dutch Design on a Budget
Dutch Design on a Budget is het domein van Ilse. Haar blog richt zich op wonen, klussen en DIY. Iedere maand deelt ze een eigen ontworpen maandkalender, in twee designs! De eerste zag je op de foto bovenaan deze blog. Dat is de kalender die ik heb gebruikt tijdens het afstuderen. Zoveel schrijfruimte is dan absoluut een pluspunt. Dus Ilse, bij deze een grote pluim en dankjewel!


Downloaden? Breng een bezoek aan Dutch Design on a Budget.



TIP 2: Oktoberdots voor Moodkids
Ook Babet van Oktoberdots geeft maandelijks een maandkalender uit. Zij doet dit in samenwerking met Moodkids. Zoals je ziet is deze kalender niet voorzien van dagen. Je kunt 'm dus jaar in jaar uit opnieuw gebruiken, een tijdloos ontwerp. Het zwart-wit beu? Dan kleur je 'm toch zelf in. Leuk!


Downloaden? Breng een bezoek aan Moodkids.



TIP 3: Bij Deb
De derde kalender is een ontwerp van Debbie Mensink, eigenaresse van de lifestyle en DIY blog Bij Deb. Een creatieve dame! Haar blog staat bomvol inspirerende DIY's en eigen ontworpen printables.

Downloaden? Breng een bezoek aan Bij Deb.



TIP 4: Elske Leenstra
De vierde en tevens laatste tip is voor de maandkalender van Elske Leenstra. De ontwerpen van Elske zullen voor velen van jullie geen onbekend terrein zijn. Heb je het over maandkalenders, dan hoort die van haar er ook zeker bij. Het ontwerp van Elske is er zo één voor op een klembord. Schrijfruimte heb je niet of nauwelijks. Extra pluspunt: de weeknummers aan de linkerzijde.


Downloaden? Breng een bezoek aan ElskeLeenstra.nl.



In de meeste gevallen is de kalender voor de maand augustus nog niet beschikbaar. Iedere blogger heeft zo haar eigen moment voor publicatie. Blijf je de blogs in de gaten houden, dan komt de nieuwe kalender vast en zeker vanzelf voorbij :-)

Mocht je zelf nog een goede tip hebben voor een maandkalender, deel 'm gerust via een reactie!

You Might Also Like

3 reacties

  1. Hoi Ingrid,
    Wat super leuk om te lezen dat je mijn free kalender printable opgeeft als tip!! Leuk ook om je andere tips te lezen.. Dankjewel voor je lieve woordjes en nog een fijne avond! Groetjes Debbie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke printables (vooral de derde!).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha! Wat leuk om hier gefeatured te worden zeg! Thanks! Vind die van Oktoberdots ook érg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.

Blogarchief