Een brief aan een vlieger...

juli 06, 2015


Nee, niet de hit van Hazes. Wel een zomerse snailmail die afgelopen week op de deurmat plofte. Het leuke van snailmail? Het onverwachte aspect. Je weet immers nooit wanneer de volgende envelop door de brievenbus valt. Onverwachte cadeautjes zijn het, zo ook deze snailmail van Tante Tee.


Daar is ie dan, de vlieger! Ik vind het zo'n leuk idee, om hier een brief aan te hangen. De snailmail kwam in een mintgroene envelop met persoonlijke postzegels. Zo herkende ik aan de afbeeldingen op de zegels al direct de afzender, haha.


Naast de vlieger zaten er nog twee onderdelen in de envelop: twee verschillende mapjes van papier. De maakster van deze snailmail is onwijs creatief als het komt op het maken van dit soort mapjes. Ze weet me telkens weer te verbazen. Het mapje met Eiffeltoren design heeft ze niet dichtgeplakt, maar onder de naaimachine doorgehaald. Dat soort details maken het uitpakken ook tot een feestje. Binnenin stak het zakje met zonnebloemzaadjes. Die gaan zeker geplant worden!


Het tweede mapje bleek een harmonica mapje te zijn, zoals je ook op de eerste foto al zag. Gemaakt door aan de kaft diverse zakjes tegen elkaar te plakken: het harmonica effect :-)


Zo ziet dat er uitgeklapt dan uit. Leuk idee, hè! Dat geeft weer inspiratie voor een volgende snailmail.


In ieder zakje is een klein cadeautje verstopt. Wat is dat leuk uitpakken!


Wat zat er dan zoal in het mapje? Divers papierwaar om zelf verder mee te knutselen. Top!


Vintage tickets! Heerlijk stijltje om mee te werken. Ik wilde al vragen waar deze leukerds gekocht zijn, blijkt dat de grote tickets zelfgemaakt zijn met behulp van papier en stempels. Wauw!


Ook het laatste zakje stelde niet teleur: nog meer fijne stickers. Dankjewel lieve Tante Tee!

Mocht je meer willen lezen over het maakproces van deze snailmail, op haar eigen weblog heeft de maakster al een blog klaarstaan over deze zomerse snailmail. Zeker de moeite waard :-)

You Might Also Like

2 reacties

  1. Wat een superleuk idee zeg! Die tickets vind ik erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk snailmail pakketje zeg! En die tickets zijn leuk, zou je niet verwachten Dat ze zelf zijn gemaakt! ;)
    Je wordt in iedergeval vrolijk van zo'n pakketje in de bus!!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.

Blogarchief