Afstuderen is afscheid nemen, met cadeaus!

juli 04, 2015


Gisteren nam ik afscheid bij mijn afstudeerbedrijf, waar ik in totaal tien maanden werkzaam ben geweest. Eerst als meewerkend stagiaire en vervolgens als afstudeerder met een eigen project. Afstuderen is afscheid nemen, en natuurlijk horen daar cadeaus bij. Ik kon het niet laten om even los te gaan op het inpakken, dat blijven toch leuke klusjes. Volledig in zwart-wit thema, dan zit je voor een man meestal wel goed. Wat gebruikte ik zoal aan materiaal?


Bij Kruidvat kocht ik voor € 0,49 een rol zwart kaftpapier, met witte achterzijde. Kaftpapier is wat dikker en dat vouwt vaak wat lastig. Door het papier juist af te meten op het in te pakken cadeau lukt het omvouwen aardig. Het leuke van dit soort papier is natuurlijk het contrast in kleur, dus hup... omvouwen die rand. Als versiering rolde ik een stukje touw om het pakje, welke ik vastplakte met een toepasselijke sticker om mijn begeleider mee te bedanken: You're the best! 

Het tweede cadeautje verpakte ik in een papieren zakje. Deze bestelde ik op eBay. In de allereerste editie van Vul je knutselkast op eBay tipte ik ze al eens. Sluiten met een sticker, en klaar!

Op de eerste foto is al te zien dat de stickers die ik heb gebruikt van een rol komen met stickers in diverse designs. Deze stickerrollen zijn op het moment in diverse variaties te koop bij Action. Voor een prijs van € 0,49 koop je een rol van 3 meter, met daarop 12 verschillende designs. Goede koop ;-)


De twee cadeautjes deed ik vervolgens in een papieren tasje, dat ziet er dan toch weer wat leuker uit. Zulke papieren draagtasjes koop je o.a. bij Inpakken en Uitdelen.


De cadeaus gingen natuurlijk naar mijn begeleider, maar ook voor de overige werknemers wilde ik iets achterlaten. Omdat er binnen het bedrijf best wat mensen werkzaam zijn, op verschillende verdiepingen en op verschillende momenten van de dag, had ik iets nodig dat langer goed blijft en genoeg inhoud heeft om iedereen te voorzien. Op Google deed ik wat ideetjes op en uiteindelijk koos ik voor het emmertje drop, met de tekst 'Het zit d'r op!'. 

Niet bijster origineel, maar in dit geval prima geschikt. Op de deksel plakte ik een zelfontworpen sticker met foto en tekst. Zulke stickers kun je heel gemakkelijk zelf maken met een computer en printer. In een eerdere blog legde ik al eens uit hoe je zelf in een handomdraai (sluit)stickers maakt

Misschien leuke inspiratie voor als je zelf nog een afscheidscadeautje moet maken binnenkort :-)

You Might Also Like

4 reacties

  1. De sticker op het emmertje met drop vind ik echt heel leuk. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind die sticker van jezelf ook geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geweldige tip, de stickers van de Action (en meer). Vanochtend geweest en ook daar inspiratie opgedaan :-)

      Verwijderen
    2. Wat fijn dat je zo goed geslaagd bent! Veel knutselplezier gewenst :-)

      Verwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.

Blogarchief