(ABC) Snailmailen? Oproepje!

juli 22, 2015


Op zoek naar een snailmailmaatje? Zo eens per jaar doe ik een oproepje om mijn adressenbestand aan te vullen met enkele nieuwe snailmailmaatjes. Mijn knutselkast puilt uit en ik heb weer frisse zin om aan de slag te gaan en vooral om nieuwe mensen te leren kennen, lezers van mijn blog. Ik heb ruimte voor twee tot vier nieuwe adressen. Zin om te schrijven en knutselen? Er zijn drie opties:
 
1 | ABC Snailmail
Vorig zomer sprak ik met Susan af te starten met een ABC Snailmail project. Inmiddels zijn we bij de letter F aangekomen. Het gaat niet snel, maar het is wel waanzinnig leuk om te doen. Deze vorm van snailmailen vraagt namelijk flink wat creatief denkwerk. Hoe gaat het in zijn werk? Om en om maak je een snailmail in een thema dat start met een bepaalde letter van het alfabet. Jij begint bijvoorbeeld met de letter A, vervolgens stuur ik jou post met de letter B en zo verder. Goed om te weten: een ABC Snailmail project heeft een gemiddelde looptijd van 1 tot 1,5 jaar. Het alfabet bestaat uit 26 letters, dus per persoon zullen er 13 snailmails ontvangen/verzonden worden.

2 | ABC Kaartenproject
Ook met een ABC Kaartenproject begon ik verleden zomer. Door omstandigheden staat deze even op pauze, maar ook dit project vind ik erg leuk. Ideaal voor mensen die geen tijd hebben voor een volledige snailmail, maar wel graag post versturen en ontvangen. Het werkt in principe hetzelfde als bij de ABC Snailmail: om en om stuur je post (in dit geval een kaart) en zo werk je samen het alfabet af. Een voorbeeld is te vinden in de twee blogs die ik over het eerste ABC Kaartenproject schreef. De looptijd van dit project zal iets korter zijn dan die van de Snailmail versie.

3 | Snailmail
Geen zin in goochelen met thema's in bepaalde letters of ben je vooral schrijver van (lange) brieven? Ook daar is behoefte aan, graag zelfs! Bij snailmail bestaat in principe geen goed of fout. Heb je zin om met regelmaat snailmail te versturen en te ontvangen dan schrijf ik je adres graag bij in mijn adressenboekje. Of je nu al jaren aan snailmail doet of net wilt beginnen, wees welkom. Ik zou het leuk vinden als we zeker één keer per maand elkaars brievenbus kunnen voorzien van verse post. 



Interesse?
Leuk! Ik ontvang graag een mailtje op 365milestoparis@gmail.com met daarin een korte introductie van wie je bent en naar welke vorm van snailmail je voorkeur uitgaat.

You Might Also Like

2 reacties

  1. Leuk zo'n oproepje, ik ga je mailen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi...gezellig je uitnodiging ;-). Ik stuur je zo een mail; het ABCkaartenproject lijt me heel leuk om te doen naast mijn snailmailprojecten !

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.

Blogarchief