3x leuk... van papier (week 29)

juli 14, 2015


In 3x leuk... van papier deze week drie tips aan de hand van eigen aankopen die ik afgelopen week deed. Zo bezocht ik Concept Store Twenty 15 in het Overijsselse Wierden, plaatste ik een bestelling bij webwinkel byBean en vond ik bij de Action een papierblok in kleurrijk grafisch design.

byBean, waar je een snotaap en een viswijf koopt 
De webwinkel byBean is eigendom van Eline Boon, een jonge ontwerpster die er duidelijk oog voor heeft. Haar collectie ansichtkaarten is veelzijdig, van de nu zo hippe cactussen en flamingo's, tot humoristische quotes en kaartjes met teksten als 'snotaap' en 'viswijf'. Ach, we kennen allemaal wel iemand die een kaartje met een van die twee teksten best kan waarderen. Haha!


byBean heeft echter nog veel meer in petto. Niet alleen ontwierp Eline dit jaar een eigen schoolagenda, ook aan een verjaardagskalender, notitieblokken en stickers is gedacht. Een compleet en veelzijdig assortiment waar je als post- en papierliefhebber zeker iets leuks zult vinden. De reden van mijn bestelling waren bovenstaande kaartjes. Franse quotes, dat behoeft geen uitleg meer zeker?


32 velletjes in fijn design 
Waarom zijn we zo dol op discountwinkels? Natuurlijk vanwege de lage prijzen, maar ook omdat ze op het gebied van papierwaar steeds meer leuks verkopen. Neem nu dit papierblok, te koop bij Action voor € 1,79. Er zijn meerdere designs verkrijgbaar, waaronder het papier met Eiffeltoren design uit de laatst inkomende snailmail van Tante Tee.


Mijn oog viel op het blok met papier in bovenstaande designs. Dit zijn slechts enkele voorbeelden, ieder papierblok bevat acht verschillende designs met ieder vier velletjes. Daar valt heel wat leuks mee te maken. Denk aan enveloppen, cadeauzakjes, labels, boekjes en mapjes. Leuk!


Twenty 15, offline winkelen bij online labels
De concept stores lijken als paddenstoelen uit de grond te schieten. Een leuke ontwikkeling! Niet alleen omdat het de leegstand in stadscentra tegengaat (concept stores vestigen zich vaak tijdelijk in een leegstand pand). Ook is zo'n concept store een verzamelplaats voor jonge ontwerpers met vaak unieke producten. Producten die doorgaans uitsluitend te koop zijn via internet of op markten. 

In Wierden (Overijssel) is sinds kort Twenty 15 te vinden, een initiatief van Joni (Local Sunday Market) en Jody (Krijtwit). Klinkt als een goed duo, hè? Het zijn in elk geval dames die weten wie ze moeten vragen een tafel te vullen in de winkel. Het aanbod is overweldigend. Ik heb dan ook geen foto's gemaakt in de winkel. Het is veel te leuk om zelf op ontdekking te gaan. Zeker doen hoor, mocht je deze maand nog eens in de buurt zijn.


Ik heb me ingehouden met kopen, maar stiekem had ik de complete winkel wel mee willen nemen. Zoveel leuks! Niet alleen op het gebied van papier, maar ook voor textiel en woonaccessoires kun je goed terecht. Ik kocht uiteindelijk twee kaarten, waarvan ik het peace teken al heb ingelijst ter decoratie. Het ronde schaaltje is een theetipje, waar je je theezakje op laat uitlekken. Gemaakt van klei en met stempels voorzien van een print van kleine diamantjes. Ook leuk om een kaarsje op te zetten. 

Wil je zelf gaan shoppen? Twenty 15 is te vinden aan de Stationsstraat 5 te Wierden*. Voor openingstijden en aanvullende info over deelnemers kijk je het beste op de website: twenty15.nl

*Zoals iedere concept store is ook Twenty 15 een tijdelijk initiatief. Een exacte einddatum ken ik niet, maar check dit even mocht je een aantal weken na verschijning van deze blog een bezoek willen brengen aan de winkel.  

You Might Also Like

2 reacties

  1. Wat heb je weer een leuke dingetjes uitgezocht! Ben heel benieuwd naar de conceptstore en ook de spulletjes van ByBean vind ik altijd zo leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi dat blok met dat geprinte papier! En wat een leuk overzicht :)

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.

Blogarchief