ABC Snailmail: D van Dromen + E van Eiffeltoren

juni 28, 2015


Even was het stil rondom snailmail, maar nu mijn scriptie is ingeleverd pak ik zo langzamerhand de draad weer op. Post versturen en ontvangen blijft een leuke hobby. Van Susan ontving ik vorige maand de D van Dromen. Best een originele invalshoek! Wat Susan precies maakte zie je onderaan deze blog. Aan mij de beurt om de letter E in te vullen met een leuke snailmail. Het ligt voor de hand, maar ik koos natuurlijk voor de E van Eiffeltoren. 

Briefomslag maken? Zo klaar!
De brief 'verstopte' ik in bovenstaande omslag. Heel simpel gemaakt door een kant en klaar kraft kaartje (verkrijgbaar bij Action in diverse formaten) te versieren met stickers, papier, washi tape en een toepasselijk kaartje en bedeltje.


Hergebruik van verpakkingsmateriaal
Als extraatje voegde ik twee ansichtkaarten uit mijn verzameling toe. Het onderste zakje ontving ik eens bij een bestelling bij Inpakken en Uitdelen. Ik ben een groot voorstander van hergebruik van materialen. Steeds meer webshophouders doen hun best bestellingen in te pakken als cadeautjes. Knutsel je graag, dan is het zeker de moeite waard om dit soort verpakkingen te bewaren voor later.


Brief als rustpuntje
Voor de een is de brief het belangrijkste uit een snailmail, een ander hecht meer waarde aan de knutsels en kleine cadeautjes. Het knutselen geeft mij, om zelf te doen, de meeste voldoening. Andersom, bij ontvangen post, is de brief juist vrijwel het eerste onderdeel dat ik pak. Van andere snailmailers hoor ik vaak dat ze het lezen van de brief echt zien als rustpuntje. Op de bank met een kop thee of koffie, even tot rust komen. Ik sluit me daar absoluut bij aan. Heerlijk!


Te mooi om vast te plakken? Gebruik washi tape!
Het kaartje op de briefomslag plakte ik vast met washi tape. Zo kan Susan het gemakkelijk loshalen en naar wens neerzetten of hergebruiken. Ik vond het kaartje te leuk om definitief vast te plakken.


Gemakkelijk bijeen binden van meerdere kaarten
Voordat ik alle onderdelen in het papieren zakje schoof pakte ik de kaarten bijeen door er een reep papier omheen te vouwen, deze vast te plakken met een beetje lijm en hier vervolgens een touwtje om te binden. Gemakkelijk en zo klaar, maar net iets leuker dan de kaartjes er zo bij in schuiven.



D van Dromen
Wat ging er vooraf aan de E van Eiffeltoren? Susan stuurde de D van Dromen. Een snailmail om bij weg te dromen, met een flinke dosis positiviteit. Goed bedacht! Met het maskertje kon ik het wegdromen dezelfde avond nog in de praktijk brengen.

You Might Also Like

2 reacties

  1. Nou begint t bij mij ook weer te kriebelen hoor! Wat leuk! En origineel ook. Washi Tape is fijn hè! Beste uitvinding ooit haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Washi tape is ideaal! Een standbeeld voor de uitvinder :-)

      Nu ik eenmaal weer begonnen ben gaat het bij mij ook wel kriebelen om het weer op iets grotere schaal te doen, het snailmailen. Wie weet...

      Verwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.