Een verse dosis kringloopgeluk

mei 14, 2015


Op schattenjacht gaan in de kringloop blijft een leuk tijdverdrijf. Zeker wanneer de buit zorgt voor een flinke dosis kringloopgeluk. De afgelopen week was dat absoluut het geval. Al eerder schreef ik over het afstuderen waar ik op het moment druk mee ben. Inmiddels is het onderzoek bijna afgerond en maak ik flink wat uurtjes achter de laptop om alle informatie te verwerken tot een heldere scriptie. Soms is het dan ook noodzakelijk om mijn hoofd even leeg te maken door een pauze te nemen. En wat is er nu leuker dan die pauze gebruiken om even een bezoek te brengen aan de kringloop? Niet veel. Daarom vandaag een blogje met kringloopvondsten!


Een mok als deze stond al een tijdje op mijn lijstje. Ik ben sowieso een sucker voor witte mokken met zwarte patroontjes of teksten, vraag me niet waarom. En koffieverslaafd als ik ben (met de Caramel Macchiato van Starbucks als absolute nummer één) mag dit exemplaar niet ontbreken in de keukenkastjes. Zoektocht volbracht!

Weinig origineel hè, een retro fotocamera in je interieur? Soms is niet origineel zijn meer dan prima. Zo nu en dan keek ik in verschillende kringloopwinkels al eens naar een oude fotocamera, maar er was altijd wel iets mis mee. Kapot, een design dat me niet aansprak of zwaar overprijsd. Tja, ook in kringloopwinkels lopen trendspotters rond. Afgelopen week combineerde ik een bezoek aan de kringloop met visite aan mijn broer. Hij woont een paar dorpen verderop en het voordeel van kringlopen in de kleinere dorpen... jep, die zijn over het algemeen beslist niet duur. Deze camera mocht dan ook mee voor slechts 20 cent. Koopje!
 
Volg je mijn blog al langer dan weet je dat ik dol ben op de verhalen van Pippi Langkous, maar ook op vintage en Parijs. Tel die drie bij elkaar op en je hebt Fifi Brindacier. Wie? In de letterlijke vertaling Pippi Staalstaart. Dit boekje stamt uit 1962 en eh, zo ruikt ie ook.

Geeft niets want de illustraties zijn het meer dan waard. Heel wat anders dan de tekeningen uit de Nederlandse edities. Toen ik op Instagram een foto plaatste van het boekje vroeg iemand of Pippi in de Franse versie haar paard Witje had ingewisseld voor een tijger. Voor de cover zo te zien wel, maar binnenin is ie weer van de partij. Wist je trouwens dat Astrid Lindgren het paard in de boeken nooit een naam heeft gegeven? De naam Witje is in Nederland pas geïntroduceerd bij het nasynchroniseren van de film. Over nutteloze feitjes gesproken :-)


De zwart-wit prenten worden afgewisseld met prachtige kleurentekeningen op dikker papier. Kijk, dit is nog eens een echte negerkoning. Haha!

You Might Also Like

6 reacties

  1. Oeh, die camera en mok zijn echt super gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw dat zijn nog eens super koopjes! Hihi die negerkoning van Pippi, nostalgisch! En wat je zegt de kringlopen in de grotere steden zijn zwaar overpriced. Zou ook weleens in zo'n kringloper in een dorpje willen snuffelen. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke spulletjes! Ik vind het lettertype op de Starbucks mok heel mooi en heb laatst zelf ook nog een oude camera gekocht op de vrijmarkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waaah, waarom heeft mijn kringloop alleen stoffige, oude banken? Een vintage camera voor 20 cent? OH MY...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind je vondsten ook geweldig!
    Gek om Pippi zo getekend te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die mok is zo mooi! Echt heel leuke spulletjes! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.