3x leuk... van papier (week 21)

mei 18, 2015

Een wenskaart waar echte bloemen uitgroeien, een DIY wereldbol van papier en kleurrijk knutselpapier. Een nieuwe week, een nieuwe editie van 3x leuk... van papier!

Greet & Seeds Cards
Voor de meeste papierliefhebbers is groeipapier geen onbekend materiaal. Ook de kaartwereld maakt steeds meer gebruik van dit papier, voor trouwkaarten bijvoorbeeld. Groeipapier is in dat opzicht een prachtige vorm van hergebruik. In groeipapier zitten bloemzaadjes verwerkt. Je legt de kaart in een bak met aarde, laat de gieter af en toe passeren en met een beetje geluk groeit zo'n kaart uit tot een veldje prachtige bloemetjes. Leuk! Op Instagram kwam ik net voor Moederdag de groeikaarten van By Viranie tegen. Een leuke toevoeging aan de cadeautjes voor mijn eigen lieve mams. De collectie van By Viranie kent maar liefst 27 verschillende designs aan groeikaarten! Van inspirerende teksten tot felicitatiekaarten.

Le Paper Globe van Joachim Robert
Weer zo'n leuke printable! De in Parijs wonende Joachim Robert is grafisch ontwerper en verzamelaar van globes en wereldkaarten. In 2012 ontwierp hij Le Paper Globe. Op zijn website Joachimesque is de bouwplaat voor deze wereldbol van papier gratis te downloaden, inclusief uitgebreide werkbeschrijving. 

Een haastklusje is het uitvoeren van deze DIY echter beslist niet. De printable bestaat uit 14 pagina's met onderdelen. De details zijn echter fascinerend, zelfs de kleinste eilandjes zijn tot in detail vormgegeven. Een gaaf item voor in de boekenkast, naast de verzameling reisgidsen. Ook goed te gebruiken als educatieve DIY voor kinderen!

Kleurrijk knutselpapier
De webshop Winkel van Papier vierde in april haar driejarig bestaan. Reden voor een feestje, want speciaal voor deze gelegenheid liet eigenaresse Daniëlle prachtig knutselpapier drukken. In een close up is het net alsof de driehoekjes op het papier zijn geschilderd met waterverf. Een mooi effect en erg leuk papier om cadeauzakjes mee te vouwen, of enveloppen. 

Er zijn drie verschillende sets verkrijgbaar, met in totaal zes verschillende kleurstellingen. Per set (€ 5,95) ontvang je tien vellen papier in twee verschillende kleurstellingen. Wat zou jij voor moois willen knutselen met dit papier?

You Might Also Like

4 reacties

  1. Wat een leuke spulletjes! Die kaarten met zaadjes kende ik nog niet en die globe ga ik zeker downloaden! Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een goede tips! Ik ga zeker zo'n wereldbol vouwen en dat cadeaupapier is gewoon mooi genoeg om in te lijsten. Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke tips! Dat groei papier ken ik niet, wat ontzettend leuk! groetjes Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke tips! Dat groei papier ken ik niet, wat ontzettend leuk! groetjes Cindy

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.