3x leuk... van papier (week 14)

maart 30, 2015

Soms heb je van die 'dingetjes' die leuk zijn voor een blog, maar niet voldoende stof geven om een complete blog mee te vullen. Jammer om die 'dingetjes' niet te gebruiken, dus hieperdepiep tijd voor een nieuwe rubriek. Hier is: 3x leuk... van papier.

Don't grow up!
Ik kan dit soort teksten wel waarderen, haha. Als ze dan ook nog eens in een kek lettertype staan en qua kleur lekker in het interieur passen ben ik verkocht. Deze kaart vond ik bij Flying Tiger. Wat kost ie? Slechts 1 euro. Plus witte envelop, maar die is voor aan de muur wat overbodig. Op een paar centimeter na is de kaart zo groot als een A4'tje. Leuk aan de muur, maar vast en zeker ook leuk om op te sturen.

Er is er één jarig en dat ben jij
Een van mijn beste vriendinnen vierde afgelopen weekend haar verjaardag. Normaal gesproken zou ik zelf een kaartje in elkaar flansen, maar door tijdnood moest ik het doen met een kaartje van de boekhandel. Stiekem baalde ik een beetje, want het assortiment kaartjes is vaak wat standaard en afgezaagd. Zeker voor jonge mensen. Blij verrast was ik dan ook toen ik in het kaartenrek een nieuwe collectie van Hallmark ontdekte: Razzle Dazzle. Dat klinkt nogal overdreven, maar de collectie is leuk. Meer dan leuk! Vierkante kaarten in zwart en wit, met gouden en/of zilveren accenten. En nog leuker: geen saaie standaard witte envelop, maar een die kleurt met de kaart. Goed bezig, daar bij Hallmark!
Van printable naar envelop
Je hebt van die mensen die waanzinnig goed kunnen tekenen. En dan heb je tussen die mensen ook nog eens hele lieve, die hun werk gratis beschikbaar stellen als printable.

Lindy de Graaf is er zo eentje. Ze tekende deze toffe indianentooi (check al die details!) en deelt 'm, gratis en voor niets. De eerste print verdween hier in een mooi lijstje. Toen besloot ik 'm nog eens te printen, om iets uit te proberen. En hé, dat resultaat viel beslist niet tegen. Lang leve de enveloppenmal!

De printable van Lindy is aan te vragen door een mailtje te sturen. Hoe en wat precies lees je op haar Instagram account.

You Might Also Like

7 reacties

  1. Wauw super leuke ideetjes, die laatste ga ik zeker gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw super leuke ideetjes, die laatste ga ik zeker gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk Blog heb je! Leuke ideeën. Daar kan ik als diy-er wel wat mee. Ik ga je volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk Blog heb je! Leuke ideeën. Daar kan ik als diy-er wel wat mee. Ik ga je volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die tweede is zo leuk, kreeg ik maar zulke enveloppen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.