Snailmail - Heerlijk retro

februari 26, 2015


Op schattenjacht in de kringloopwinkel kom je heel wat tegen. Heerlijk vind ik dat, even terug in de tijd. Met een aantal van die kringloopvondsten en het bekende retro inpakpapier van Albert Heijn maakte ik een 'heerlijk retro' snailmail. Drie envelopjes met kleine vondsten, een 'retro snailmail kit' met stickers, kaartjes en labels, en natuurlijk de brief.


Voor de brief stempelde ik (met een abc stempelset uit vervlogen tijden, natuurlijk gevonden bij diezelfde kringloopwinkel) een label op een blanco label sticker. Dat soort stickers zijn in grootverpakking voor een klein prijsje onder andere te vinden bij winkels als Wibra en Action.


De snailmail kit! Ik vulde een wenskaartzakje met toepasselijke stickers, labels uit de eerste editie van het Flow Book for Paper Lovers, een ansichtkaart en meer van dat soort leuks.


Vondst nummer 1: een Amsterdams souvenirtje, twee gummetjes.


En nummer 2: een rubber stempel (in van dat typische oranje uit de seventies).


De ontvangster van deze snailmail schijnt nogal een liefde voor knopen te hebben, dus deze mochten niet ontbreken. Knoopjes met een print gebaseerd op het wapen van Nederland.


De envelopjes sloot ik met een stukje masking tape met een toffe typemachine print. 

Bij het vouwen van de enveloppen maakte ik gebruik van de enveloppenmal van HEMA. Binnenkort lees je op deze blog dan ook een review over het stencilpakket van HEMA, waarmee je zelf  enveloppen en labels kunt maken. Service van de zaak, zullen we maar zeggen :-)

You Might Also Like

1 reacties

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.