10x last minute valentijnskaartjes

februari 07, 2015

Over een week precies is het weer Valentijnsdag. Voor de één commercieel gezeur, voor de ander de reden om zich te storten op liefdespost. Leuk om zelf te maken, maar er is ook voldoende leuks te koop. Handig wanneer je zelf even geen tijd hebt om aan de knutsel te gaan, maar wel wilt laten weten hoe lief je die ene persoon hebt.

Of misschien stuur je wel een kaart naar je gehele vriendengroep. Net zo leuk, want Valentijnsdag hangt ook voor mij niet vast aan die ene geliefde. Ik vind het juist zo'n dag waarop je met het sturen van onverwachte post iemand die het kan gebruiken net even dat steuntje in de rug kunt geven. Gewoon, om maar even te laten weten dat je iemand graag ziet.

Ik zocht 10 kaarten uit die wat mij betreft de moeite waard zijn om naar je Valentijn te sturen. Van dierenkaartjes tot de populaire zwart-wit quotes. Kijk je mee?



Nog maar kort geleden ontdekte ik Paperfuel, een webshop met kaarten, posters, stickers en wat al niet meer. De drijvende kracht achter dit label is Karin Luttenberg, grafisch ontwerpster. Het unieke aan deze webshop is dat alle producten voortkomen uit handgetekende ontwerpen, die later digitaal bewerkt zijn. Cool!


Ook Oktoberdots is een fijn voorbeeld van een webshop met unieke producten. Hier is het Babet van der Made die in een herkenbare en kleurrijke stijl papierwaren ontwerpt. Diverse bosdieren weet ze zo vorm te geven dat je niets anders kunt dan ze schattig vinden. Zo ook de uil en de eekhoorn op deze valentijnskaarten. Om te knuffelen, zo zoet!


Deze twee kaarten trokken de afgelopen maanden al dikwijls mijn aandacht op Instagram. Vaak hingen ze dan ergens aan een muur of aan een rek ter decoratie. Toen ik verder zocht naar de afkomst van deze kaartjes kwam ik terecht op de webshop van Petite Louise. Richarda, de eigenaresse van de webshop, weet haar assortiment perfect te omschrijven: "Je vindt hier de prachtigste posters, kaarten en prenten die de aandacht van de kijker vragen. Ze hebben vaak iets magisch, ontroerends en een vleugje vintage over zich."


Ook Dille & Kamille doet mee aan Valentijnsdag. De verliefde das is al wat langer onderdeel van het assortiment. Het kaartje met quote is sinds kort te vinden in de winkels en de webshop.


Hebben we het over de kracht van een simpel design dan komen deze twee kaartjes wat mij betreft wel in aanmerking. Ik vond ze in de webshop Papier & Huis, waar je nog veel meer accessoires kunt vinden die aansluiten bij de Scandinavische woontrend.


Goed om te weten: geen van de getoonde producten of genoemde webshops is onderdeel van sponsoring.
Alle kaarten die je in deze blogpost ziet zijn met vlag en wimpel geslaagd voor de 'ik vind dit leuk' test :-)
De in deze blogpost getoonde afbeeldingen zijn eigendom van de genoemde webshops.

You Might Also Like

2 reacties

  1. Oh wat een mooie kaartjes en tekstjes! Vooral de zwart-witte vind ik erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.