ABC snailmail - Alles is liefde

januari 18, 2015

Vorig jaar al sprak ik met Susan af een ABC snailmail project te starten. De eerste envelop die ik stuurde bleek verkeerd geadresseerd en kwam weken na de verzending retour afzender, gehavend en wel. Inmiddels waren we in de laatste twee maanden van het jaar aangekomen en kwam het er niet van iets nieuws te maken. 

In de afgelopen twee weken begon ik langzaamaan weer te denken aan het maken van snailmail. Snailmail met een letter A... Antwerpen, Amsterdam, Artis... Tot dat ene liedje voorbijkwam: Alles is Liefde! Een perfect thema voor  een snailmail. Want, zo schreef ik in de brief: een beetje positieve energie kunnen we allemaal wel gebruiken.


Schrijfbeest
Susan en ik kennen elkaar van school, het eerste jaar Hbo Journalistiek in Zwolle. Zij heeft inmiddels haar diploma in bezit. Ik stapte na dat eerste jaar over naar een bredere media studie, dichter bij huis. 

Susan is een echt schrijfbeest. Lees ik teksten van haar hand dan waan ik me direct in de wereld die zij weet te scheppen met haar scherpe pen. Ze durft in haar werk haar ziel te openen voor de lezer. Dapper en puur. Daar kan ik in mijn werk en persoonlijk leven nog wat van leren.

Misschien dat daarom het thema Alles is Liefde zo passend is. Omdat ik Susan zo waardeer om wie ze is en durft te zijn.
Terug naar de liefde voor papier
Het thema eenmaal in handen begon de zoektocht in mijn voorraad kaarten, stickers en wat al niet meer. Een kaart van Oktoberdots, een kaartje met fijne quote uit de Flow kalender van vorig jaar. 

Voor een andere snailmail was ik op zoek naar leuke papiertjes in een Flow magazine. Ergens achterin vond ik de knutselbladen voor een papieren slinger met de tekst 'Ik ben blij met jou'. Menigeen van jullie weet nu vast precies welke ik bedoel, haha. Zo niet: even een linkje naar een post van een collega blogger met foto van de slinger. Ik haalde de letters los en verpakte ze in het witte zakje dat je op de eerste foto ziet.
Gaat het zo mee of wilt u een zakje?
Ja, daar ben ik weer met mijn liefde voor wenskaartzakjes. Ook deze snailmail kreeg zo'n jasje aan. Handig omdat de post zo niet verloren gaat wanneer de postbode in kwestie in een fikse regenbui terechtkomt. Maar ook leuk omdat je zo nog een deel van de post kan zien, door de 'envelop' heen.

De Oktoberdots kaart en stickers gingen in een zakje van pergamijn het wenskaartzakje in. Daartussen het witte zakje met onderdelen voor de slinger. Aan de voorkant schoof ik de papieren envelop, met het kaartje met quote aan de linkerkant geplakt, zodat op rechts plaats is voor het adres en de postzegels. En voila, de eerste ABC snailmail is een feit: Alles is Liefde!


Voor de lezers die het niet kennen: wat is een ABC snailmail project? 
Bij een ABC snailmail project is het de bedoeling dat je met je schrijfpartner om en om de 26 letters van het alfabet afgaat, door het maken van een snailmail in een bepaald thema. 

Welk thema? Dat is afhankelijk van de letter die je krijgt. Ik start nu met een snailmail met een thema met beginletter A, Susan zal post terugsturen in een thema met beginletter B. Vervolgens ga ik verder met de letter C en zo gaan we door tot de letter Z. Al met al liggen er straks dus 26 enveloppen, 13 bij mij en 13 bij Susan. Zeker goed voor ruim een jaar knutsel- en schrijfplezier!

You Might Also Like

5 reacties

  1. Ziet er weer mooi en verzorgd uit! Blijft leuk hedat snailmailen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n ABC snailmail project is echt super leuk! Helaas ben ik er niet creatief genoeg voor..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Juist dan: gewoon doen! Je zal jezelf nog verbazen hoe creatief je kunt zijn. Ik heb ook dikwijls van die momenten dat ik nergens inspiratie weet weg te trekken en er gaan hier ook zeker niet wekelijks zulke snailmails de deur uit. Een beetje creatief denken en vooral elders inspiratie opdoen (door te kijken wat anderen zoal maken, tijdschriften te lezen, Pinterest af te struinen) leveren je uiteindelijk voldoende input op om lekker aan de slag te gaan. Ik weet zeker dat jij dat ook kunt :-)

      Verwijderen
  3. Ziet er allemaal heel mooi, gezellig én creatief uit! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.