Koper - van woontrend naar post inspiratie

december 08, 2014

Hebben we het over de woontrend van dit moment dan roep ik KOPER! Van tuincentra tot woonwinkels, overal loop je tegen koperkleurige woonaccessoires aan. Dat de trend verder gaat dan interieurstyling blijkt wel uit de nieuwe producten rondom papier, touw, stickers... kortom producten waarmee je je knutselkast kunt vullen. Ook in die hoek is de trend niet onopgemerkt gebleven. De hoogste tijd om eens een paar van die producten uit te lichten. 

Papieren zakjes met verenprint
Dit setje van 10 zakjes in formaat 12 x 19 cm vond ik in de webshop van Nikki Dotti. Wat zijn ze leuk! 

Zelf vind ik het enorm handig om een voorraad papieren zakjes te hebben. Het liefst in allerlei kleuren en designs. Waarom? Juist omdat het zo makkelijk werkt. Gebruik het als envelop voor de brief, of verpak er een zelfgemaakt cadeautje in. Ik heb niet altijd de tijd en zin om van inpakpapier zakjes te vouwen en dan zijn dit soort producten ideaal.

Voor de prijs hoef je het ook niet te laten. Een setje van 10 zakjes kost € 2,50.


Bakers Twine koper/naturel 
Nog zo'n product waar je nooit genoeg van kunt hebben: touw. Ook hier is de trend toegeslagen. Haast een trend binnen een trend, want stiekem is ook het Bakers Twine absoluut een product van dit moment.

Voor een rolletje met 45 meter van dit touw betaal je bij Dreamkey Design € 5,95.

Het enige nadeel van dit product is dat het niet door de brievenbus past, wat maakt dat de verzendkosten gelijk zijn aan de prijs van het product. Voor een kleinere hoeveelheid verwijs ik je door naar de Etsy shop van MoaGiftIdeas. Hier heb je de mogelijkheid om soortgelijk touw per 10 meter aan te kopen, waardoor de verzendkosten lager zijn.

Zijdevloeipapier
Ook Pipoos is goed op de hoogte en heeft op het moment een pakketje in het assortiment met 5 verschillende designs zijdevloeipapier. 

Dit pakketje valt onder het kerstassortiment, al is slechts 1 van de 5 designs uitsluitend geschikt voor de kerstperiode. Maar wat ik wil zeggen is dat het mogelijk is dat dit product na de Kerstdagen niet meer verkrijgbaar is, mocht je aan de knutsel willen met vloeipapier in deze kleurstelling. 

Het pakketje bevat 5 vellen met een afmeting van 50 x 70 cm. Via de webshop betaal je € 1,75 voor het complete pakket. Omgerekend betaal je dus 35 cent per vel.

Masking tape streep koper/zwart
Op hoeveel rolletjes zitten jullie intussen? Dit is dus echt zo'n product wat ik blijf kopen. Herkenbaar?

Dit rolletje is verkrijgbaar bij Indie-ish. Er zit voor 10 meter aan masking tape op. Verkooprijs: € 2,50. 

Ik zie dat de eigenaar van deze webshop wel bijna door haar voorraad heen is, dus voor de snelle beslisser.

Hoe combineer je zoiets? Ik vind het wel iets voor het inpakken van de kerstcadeautjes, in combinatie met bruinkleurig kraftpapier en een grote glimmende strik.


Zit er iets voor je tussen? 
De kleur van koper doet warm aan en dat past volgens mij prima bij het moment van nu. December is van zichzelf al koud genoeg, daar mogen best wat warme elementen bij. Ook in de vorm van post. Want als er iets is waar je een warm gevoel van krijgt dan is het toch die onverwachte envelop in je brievenbus met die ene lieve wens. Wellicht heb je al voldoende aan een wit velletje papier en een pen, maar wil je eens iets anders proberen: koper!

You Might Also Like

1 reacties

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.