Kerstkaarten? De dagen vliegen voorbij!

december 27, 2014

Ineens was het kerstavond. Wat, nu al? De dagen vliegen voorbij hier. In de afgelopen weken deed ik her en der al eens een poging tot het maken van kerstkaarten, maar echt succesvol werd het niet. In de blog over de snailmail die ik onlangs maakte voor Josy schreef ik al over de sterren gemaakt van strijkkralen. Deze bleken ook prima geschikt voor de kerstkaarten, eens iets anders dan anders. Zo knutselde ik een aantal kaartjes, maar uiteindelijk bleef meer dan de helft onafgemaakt in de kast liggen. De post zin ontbrak een beetje de afgelopen tijd. Druk met andere zaken die veel aandacht vroegen en 's avonds of op vrije dagen weinig zin om de knutselspullen uit de kast te trekken. Zo gaan die dingen soms. 

Ach, volgend jaar weer een kans. De enkele kaartjes die uiteindelijk wel de weg naar de brievenbus vonden maakte ik met het idee 'less is more'. Weinig kleur en weinig materiaal.

Meer zien? Klik verder voor een aantal foto's en een kleine werkbeschrijving.

Het uiteindelijke kaartje verstuurde ik in een doorzichtig zakje. Ideaal die dingen! Als vaste lezer heb je ze hier al dikwijls voorbij zien komen. Het adres schreef ik op een witte etiketsticker, welke ik samen met een postzegel aan de buitenkant van het zakje plakte. 

De hanger gemaakt van strijkkralen hing ik aan een touwtje, welke ik met plakband bevestigde aan het papier van de kaart. Aan het touw hing ik een klein label van kraft papier, tevens voorzien van een stempel van HEMA.

Voor de kerstwens aan de binnenkant bestempelde ik een etiketsticker met een label stempel uit de collectie van HEMA. Het had ook direct op het kaartje gekund, maar omdat een stempelafdruk niet altijd direct goed is gebruikte ik voor de zekerheid een sticker. Zo was ik er zeker van dat er geen kaartjes bij het oud papier terecht zouden komen vanwege een misdruk.

Jep, less is more. Voor de buitenkant gebruikte ik enkel een stukje touw en een stervormig label om het kaartje mee dicht te binden. Simpel! Aan de ontvanger de keus om het kaartje uiteindelijk weer dicht te binden en neer te zetten, of om enkel de hanger van strijkkralen op te hangen.


Zo snel als de Kerstdagen voor de deur stonden zijn ze voor mijn gevoel ook weer voorbij. Hopelijk hebben jullie allen een paar fijne dagen gehad. Op naar het nieuwe jaar!

You Might Also Like

0 reacties

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.