Taggerdetag - My Fall Favorites

november 07, 2014

De afgelopen weken liet ik al dikwijls weten dol te zijn op de herfst. Het seizoen dat de buitenwereld weet om te toveren in een kleurenpracht waar met mij menig persoon van geniet. Tel daar ook nog eens de zeer vriendelijke temperaturen op die Moeder Natuur ons schenkt en ik ben dik tevreden. Op de blog Lifeforrent zag ik de 'My Fall Favorites' tag voorbijkomen.

Een tag naar mijn hart :-)

Bezigheid
De ingrediënten van mijn ideale herfstdag? Wandelen door het zo kleurrijke bos, de verdorde bladeren onder mijn voeten horen kraken en een flinke dosis frisse lucht opsnuiven. Koud geworden thuis of halverwege bij een cafeetje een grote beker warme chocolademelk nuttigen, natuurlijk afgemaakt met een dot slagroom. Daarna, wanneer de onvermijdelijke regen tegen de ramen slaat, een heerlijke cake of taart bakken. Voor het avondeten een kaasfondue met familie en vrienden. Later op de avond onder een dekentje op de bank een fijne film kijken, uiteraard met een glas wijn in de hand en een houten plank met hapjes op tafel. Goed, misschien is alles op één dag iets te veel van het goede. Toch klinkt het best fijn, niet?



Thee
Vorige maand liep ik in Antwerpen binnen bij één van de twee Sissy Boy vestigingen die de stad rijk is. Behalve voor kleding kan je bij Sissy Boy ook terecht voor een waanzinnige wooncollectie. Kasten die tot het plafond rijken en bomvol allerlei leuks staan, ware liefde! In het assortiment ook thee van Pukka. Ik kende het merk niet, maar kon niet om de sterke geur van de pakjes heen. Ze ruiken stuk voor stuk zo zalig!

Wanneer ik in een cafeetje iets ga drinken met vrienden kies ik regelmatig voor thee met kaneelsmaak. De versie van Pukka rook zo sterk dat ik deze hoe dan ook moest hebben. Dus hup, in het mandje en mee naar Nederland. Volgens de verpakking moet je de thee minimaal 10 minuten laten trekken. Geloof mij, 10 minuten is echt minimaal. Ik ga gerust voor een minuut of 20, om vervolgens dolgelukkig te slurpen aan een kop zalige thee. En ja, als je het goed doet is het water ook na die 20 minuten nog op een prima temperatuur. Ik heb mij laten vertellen dat de thee van Pukka ook in Nederland verkrijgbaar is. Dikke aanrader!

Koffie
Tja, dan toch mijn favoriete Starbucks bestelling: een caramel macchiato. Mierzoet en volgens mij ook best een caloriebom, maar wat kan het schelen, die paar keer per jaar dat ik een Starbucks bezoek. Ik hou er van!

Avondeten
In het najaar kan voor mij bijna geen enkel gerecht tippen aan de hutspot uit de keuken van mijn mams. Gewoonlijk ben ik niet zo'n grote eter, maar de hutspot gaat er dik in. Nu ik dit schrijf loopt het water me alweer in de mond. Zijn er hier nog meer stamppot liefhebbers?

Snoep/Koek
Niet alleen als het herfst is hè, maar je mag me eigenlijk altijd wel wakker maken voor een reep Tony's Chocolonely in de smaak zeezout karamel. Jep, die met de oranje wikkel. Zo lekker!



Sjaal
Ik mag graag sjaals dragen en heb eigenlijk tig favorieten. De afgelopen weken liep ik het meest rond met een gebreide versie in een bordeaux rode kleur en met bovenstaande, eentje uit de najaarscollectie van H&M. Het leuke is dat je die op twee manieren kan dragen. De ene zijde is zwart met wit, de andere zijde wit met zwart. Dat is nog eens makkelijk met combineren.

Jas
Of het nu lente, zomer, herfst of winter is, wanneer ik een jas nodig heb draag ik het liefste mijn zwart leren jack. Ik kan wonen in dat ding! Wanneer het voor Nederlandse begrippen nog niet zo koud is buiten gaat dat ook prima. Voor de dagen dat de temperatuur flink zakt kocht ik vorige maand een donkergrijze halflange jas met hoge kraag. Zo eentje waar je je heerlijk in kan verstoppen, vooral in combinatie met een dikke sjaal.

Schoenen
Je hebt ze vast al gespot bovenaan deze blog: mijn Timberland boots. Ik kocht ze vorig jaar aan het begin van de winter. Wat een verschil met de All Stars die ik in de maanden daarvoor steevast aan mijn voeten droeg. De schoenen van Timberland hebben tenminste een fatsoenlijk voetbed en bezorgen je, niet van het allerminste belang: warme voeten. Dit zijn absoluut blijvertjes in mijn kast.

Geurkaars
Ik ben al geen liefhebber van wierook, en ook geurkaarsen zijn niet echt aan mij besteed. Bovenstaand trio kocht ik bij IKEA. Niet zo zeer met de bedoeling om ze op te branden, maar omdat ze de kamer net iets meer kleur geven. Halen we zomers alles van binnen naar buiten, wanneer de herfst zijn intrede doet vind ik het leuk om die sfeer her en der naar binnen te brengen. Wel favoriet zijn de 'sweet sunrise' geurstokjes van RITUALS, met de geur van ceder en zoete sinaasappel. 

Lipstick kleur
Misschien heel saai, maar lipstick is iets wat ik zelden draag. Ik gebruik dagelijks vaseline voor op mijn lippen. Stiekem werkt het wat verslavend, maar op koude herfst- en winterdagen is zo'n beschermlaagje absoluut onmisbaar.

Parfum
Ken je het Paco Rabanne parfum met de naam Black XS? Al heel wat flesjes heb ik versleten, dus ook in de herfst draag ik deze geur maar al te graag met me mee. Ik vind de omschrijvingen die fabrikanten aan parfum meegeven vaak meer dan hilarisch. Zo ook deze: 'De vrouw die Black XS for Her draagt is een knappe, rebelse prinses die breekt met de regels en gewoontes'. Ha, daar doen we het dan maar voor ;-)

En nu...
Een ander taggen is niet zo mijn ding, maar voel je vrij om de 'My Fall Favorites' tag over te nemen op je eigen blog. Happy Autumn en fijn weekend!

You Might Also Like

4 reacties

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.