Snailmail - zwart, wit en kraft

november 17, 2014

Voor Josy maakte ik snailmail in een stijl waar ik zelf graag naar mag kijken. En ik geloof velen met mij als ik de foto's van de laatste Instaswap bekijk. Zwart, wit en kraft, hipper dan hip zijn ze als combinatie. Ik leefde me uit met strijkkralen, stempels, papieren zakjes, bakers twine, maakte gebruik van de typemachine en probeerde voor het eerst iets uit met de witte stift die ik laatst kocht. Wat het precies is geworden?

Enige tijd geleden verkocht Zeeman setjes kraft enveloppen (20 stuks in het formaat 16,2 bij 22,9 cm voor € 0,79). Wellicht behoren ze nog wel tot het assortiment. Ik vind het reuze handig zoiets op voorraad te hebben. Geïnspireerd door een eerdere blog van Snailmail Magazine over het opleuken van enveloppen deed ik een poging tot het tekenen met een witte stift op zo'n kraft envelop. Het papier bleek er niet helemaal geschikt voor. Om de print echt duidelijk op de envelop te krijgen heb ik de lijntjes een flink aantal keer over moeten trekken. Goede les voor een volgende keer. De naam stempelde ik met het setje alfabet stempels van HEMA.

Mijn neefje van 5 kan geen genoeg krijgen van het knutselen met strijkkralen. Zo probeerde ik ook eens wat en dat viel me niet tegen. Ik kocht mezelf vervolgens zakjes met zwarte, witte en grijze kralen en ging aan de slag met het maken van sterren. Leuk om straks voor het raam te hangen met een streng lichtjes, Merry Christmas! Voor Josy pakte ik ook zo'n ster in. 

Als we dan toch op de #zwartwit toer zijn... In mijn verzameling ansichtkaarten stak nog een leuke kaart. Hoe aandoenlijk, die kleine ballerina's. Het zakje met chevron print kocht ik op eBay en kwam eerder al eens langs in een editie van Vul je knutselkast op eBay.

Nog een poging tot het uittesten van de witte stift. Dit label is wat dikker dan het papier van de envelop en dat maakt dat de stift beter zijn werk doet. Met dank aan Vier Vandaag! voor de inspiratie. In het zakje met opschrift 'Om op te plakken' stak een setje stickers. Ik was zo slim het zakje al dicht te plakken voor ik foto's nam, maar Josy zette ze na ontvangst wel op de foto. Evenals de katoenen lintjes die ik voor haar stempelde. 

Voor de stickers zocht ik via Google naar toepasselijke plaatjes, veelal tekeningen. Voor de rest ging ik te werk zoals ik in februari al eens beschreef in de DIY voor sluitstickers voor enveloppen. Ook de werkwijze voor het stempelen van je eigen lint is terug te vinden in het archief. Het label 'Om op te plakken' maakte ik door een velletje blanco label stickers in de typemachine te rollen. Ik vind dat heerlijk ouderwetse font zo leuk!


Ook één van mijn favorieten: het kraft tape van Studio Stempel. Voor een rol van 50 meter betaal je € 6,95. Speciaal voor de feestdagen is er nu ook tape beschikbaar met Sinterklaas en Kerstmis printjes. Aanrader! Ik werk heel graag met dit tape. Het is sterk en plakt goed, niet geheel onbelangrijk.

De rendier stempel is er eentje uit de kerstcollectie van HEMA. Deze hoort bij een set van 6 stempels met inktkussentje (€ 2,50). Ik heb de set van 2013, maar ik zag dat er dit jaar een vergelijkbare stempelset in de schappen ligt. Over de kwaliteit van het inktkussen ben ik dan weer niet zo te spreken (zie de test: HEMA versus VersaCraft). De stempels zelf voldoen prima.

Gemist welke snailmail ik eerder van Josy mocht ontvangen? Check 'm hier.

You Might Also Like

2 reacties

  1. Wat een super leuk pakketje/snail mail weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, wat toevallig dat ik je ook net dezelfde kleuren combinatie heb gestuurd! Het is ook gewoon een erg mooie combinatie! Deze snail mail is ook weer prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.