153 Miles to Antwerp

november 10, 2014


Dikwijls breng ik een bezoek aan Antwerpen. Zot ben ik van die stad. Waarom? Geen idee. Antwerpen voelt als thuis en hopelijk gaat het dat ook ooit echt worden. Voor nu geniet ik van korte bezoekjes. Vorige maand was er weer zo één, maar ditmaal deden we het anders dan anders. Waar we eerder lopend door het centrum gingen huurden we nu een fiets en togen naar het MAS (Museum aan de Stroom), met de belofte op een waanzinnig uitzicht. Die belofte was niets teveel gezegd, want inderdaad... het uitzicht vanuit dit museum is werkelijk grandioos. Aan de ene zijde de kronkelende Schelde, aan de andere zijde uitzicht op de gebouwen van 't Stad, zoals bewoners haar noemen. Op de top van het gebouw kreeg ik heel even zo'n New York gevoel, hoewel Antwerpen niet eens zo heel veel hoogbouw kent.

Een aanrader dus, het MAS. Het bijzondere van dit museum is dat het panorama uitzicht losstaat van de museumcollectie. Je kan gratis en voor niets van half 10 's ochtends tot half 10 's avonds met roltrappen naar de bovenste verdiepingen van het pand, om daar van het uitzicht te genieten. In de zomerperiode mag je zelfs tot 12 uur 's nachts blijven hangen. Moet je je voorstellen hoe waanzinnig een zonsondergang is vanaf deze plek. Of 's avonds laat, wanneer duizenden kleine lichtjes je tegemoet stralen. Onbekend is deze trekpleister zeker niet. In alle toeristenboekjes komt wel een vermelding voor. Er zijn echter zoveel doorkijkjes dat je bij eventuele drukte niet gauw last zult ondervinden. 

Binnenkort een tripje Antwerpen op de planning staan? Drie letters: MAS!

You Might Also Like

2 reacties

  1. Dat klinkt gaaf! Ik had er nog nooit van gehoord.Vooral 's zomers tot laat chillen en genieten van het uitzicht over de stad klinkt super! Vind het sowieso een leuke stad!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die lange zomeravonden lijken mij ook heerlijk!

      Verwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.