Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

oktober 31, 2014

Met mijn 24 jaar ben ik nog nooit in Zeeland geweest. Een enkele treinreis naar Middelburg heeft dan ook een tijdsbestek van zo'n 4 uur. Geen stad die je even uitkiest voor een dagje winkelen. En een dagje strand? Naar Scheveningen is het inclusief tram een krappe 2,5 uur reizen. Tja, in het oosten des lands wonen heeft zo zijn voor- en ook nadelen. Gelukkig heb ik Josy (ze blogt zelf ook: JesuisJosy). Zij woont in Zeeland en verraste me, nadat ik zei vrijwel niets van haar provincie te weten, met een uitgebreide snailmail vol Zeeuwse hoogtepunten. Blijkt dus dat er zat te doen is, daar aan de kust. Wat Josy zoal aanbeveelt?

De deltawerken, een trein die rijdt op zonne-energie. Zeeland is groener dan groen. Check ook direct de uitvouwbare kaart die Josy maakte. Wat een werk en wat ontzettend goed bedacht! Inclusief foto's van de grootste trekpleisters en kleine routekaartjes. De kleine letterkaartjes geven ook direct een mooi voorbeeld van wat je kan doen met kringloopvondsten als deze. Zo heb ik ook nog een stapeltje in de kast liggen. Toch eens gaan gebruiken :-) 
 
Het stadje Veere, die kende ik dan weer wel uit verhalen van anderen. Winkeltjes, cafés en restaurants, ondergedompeld in een stukje historie. Klinkt goed!


Van lege luciferdoosjes maak je met gemak de leukste cadeaudoosjes. In dit doosje vond ik twee labels met heerlijke klassiek Hollandse plaatjes, echte Zeeuwse schelpjes en twee schepen. Ik kan me zo voorstellen dat je in je leven heel wat schepen voorbijziet varen wanneer je aan de kust woont. Daar kan ik dan weer niet over meepraten. Er naar kijken doe ik wel graag, dus dat dagje Zeeland gaat er binnenkort vast en zeker van komen. Bedankt, Josy!

You Might Also Like

3 reacties

  1. Oh, wat ziet dat er gezellig uit zeg! Super! Echt mooi gedaan. Met zulke post ben je terecht heel erg blij. Ik woon zelf ook aan de kust. In de zomer is dat fijn omdat je niet lang in de file hoeft te staan maar ik vind zelf de herfst en het voorjaar het leukst. Vooral als het lekker hard stormt. Dan is het heerlijk aan zee. Ik woon vlakbij Hoek van Holland. Het is ook leuk om om de hoek te kijken hoe de schepen aan komen varen van zee op weg naar de Rotterdamse haven. Of juist andersom. Ik fantaseer dan vaak wat er in al die schepen zal zitten. In de containers. De cruisesschepen vind ik het allerleukst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach, wat klinkt dat heerlijk! De zee is altijd een fijn punt, welk seizoen het ook is.

      Verwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.