Zomaar een kaartje

september 07, 2014

Gek dacht ik, eigenlijk stuur ik enkel post naar onbekenden en her en der gaat er een kaartje op de post voor een jarig familielid waar ik het feestje om welke reden dan ook van moet missen. In de gedachte van 'leef vandaag' besloot ik het deze week eens anders te doen. Geen snailmail naar onbekenden, deze week stuurde ik een 'zomaar' kaartje naar een niet zomaar iemand. Zo ging dit kaartje onderweg naar mijn Oma, wetende dat zij dit ontzettend gaat waarderen. 

Ook mijn Oma geeft aan zich vaak eenzaam te voelen, iets wat veel ouderen lijkt te overkomen. Mede door de ziekte van Alzheimer is haar wereldje steeds kleiner aan het worden en, zoals kenmerkend voor deze ziekte, is de dag van morgen slechts een vraagteken. Niemand die weet wanneer de volgende fase van de ziekte zich aandient en welke gevolgen dat gaat hebben. Daarom ook 'leef vandaag'. Niet twijfelen, maar doen. 

Al is het gebaar nog zo klein en lijkt het voor jezelf niet zo waardevol en heb je al gauw de neiging om het uit te stellen. Stuur gewoon eens een kaartje naar iemand die je lief hebt, maar tegen wie je in het dagelijks leven niet zo gauw uitspreekt hoe bijzonder hij of zij voor jou is. De kracht van een kaartje kan gigantisch zijn en de moeite van het uitzoeken, schrijven en op de post doen zo klein. Dit moest ik maar eens vaker doen, zomaar zo nu en dan een weekje 'zomaar' post versturen naar niet zomaar iemand. Doe je mee?

You Might Also Like

8 reacties

  1. Wat een leuk en lief idee! Ik denk dat ik dit ook eens ga doen! En dan ook naar mijn oma omdat ik er gewoon veel te weinig kom.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker doen! Ze zal vast heel blij zijn om een kaartje van je te mogen ontvangen. Kleine moeite, groot resultaat.

      Verwijderen
  2. Ken je de kaarten van Keri Smith? https://www.youtube.com/watch?v=lHaAAjiyfo8 Die zijn erg leuk, heb er vorige week nog een in de tuin van een vriendin verstopt, met een rebus er op. Ik vind het niet makkelijk om iemand te zeggen wat ze voor me betekenen. Met die kaartjes is het grappig, en komt (hopenlijk) de boodschap wel over. Ik ga eens bedenken wie ik deze week een kaartje kan sturen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog niet, maar ik ga er dadelijk eens naar kijken. Dank voor de tip! Goede actie om zo'n kaartje bij je vriendin neer te leggen. Het is inderdaad best lastig om onder woorden te brengen hoe belangrijk iemand voor je kan zijn. Best gek eigenlijk. We voelen veel, maar zeggen het zo weinig.

      Verwijderen
  3. Lief, en dat vind je oma vast erg fijn.
    Ik doe het heel vaak, gewoon een kaartje sturen.
    Of een mooie tekening van dochterlief. Zo leuk... En altijd is er iemand verrast!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze vond het zeker fijn! Dat geeft weer een goed gevoel. Een mooie tekening van je dochter is ook een cadeautje om te mogen ontvangen, leuk!

      Verwijderen
  4. Mijn oma woont ver weg en loopt volgens mij wel 4x per dag naar de brievenbus om te kijken of ze post heeft (goh, van wie zou ik dat nou hebben?!) dus ik stuur haar regelmatig een kaartje. Hangt ze direct 5 minuten later aan de telefoon om te bedanken ;-) Zo leuk om mensen met een klein gebaar zo blij te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een lieve oma! Mijn telefoon ging ook direct nadat ze het kaartje had ontvangen, dolgelukkig was ze. Dat vind ik ook het fijne van post, het is zo'n klein gebaar maar je kan er iemands dag mee maken.

      Verwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.