De laatste zomerse snailmail

augustus 22, 2014


Enige tijd geleden vond ik in mijn mailbox een mailtje van Anniek, of ik het leuk zou vinden om met haar te gaan snailmailen. Mijn brievenbus is jammer genoeg al een tijdje leeg, iets met vakantie vermoed ik. Geeft ook niets, maar dat gaf me wel de ruimte om in te gaan op de vraag van Anniek. Omdat deze post naar een adres in België zou gaan moest ik wat creatief zijn met het gewicht. De tarieven voor internationale post liegen er niet om, helaas. Gelukkig valt er ook dan genoeg leuks in een envelop te stoppen. 

Een ieder die mij volgt op Instagram heeft deze foto vast al voorbij zien komen. Ik maakte deze snailmail toen het nog heerlijk weer was en liet me daar dan ook door inspireren. Naast de kaartjes, labels en stickers maakte ik van vilt een hanger in de vorm van een anker. Ook direct het grote voordeel van werken met vilt, het spul weegt amper iets. Zeker een aanrader wanneer je graag een zelfgemaakt cadeautje wil toevoegen aan je post, maar rekening moet houden met het gewicht. Afgaande op de blije reactie van Anniek op Instagram geloof ik dat mijn eerste lichtgewicht snailmail wel geslaagd is, fijn!

You Might Also Like

4 reacties

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.