Zo'n dag waar je eigenlijk niet over blogt

juli 28, 2014

Gisteren laat in de avond keek ik gauw nog even op Buienradar. Hmm een flink aantal buien, maar of ze ook werkelijk over ons huis zouden komen was toen nog moeilijk te zien. Hup het bed in en heerlijk uitslapen. Vanmorgen werd ik wakker, opende de luiken en zag een stralende zomerdag. Eenmaal de computer opgestart kwamen er heel andere beelden voorbij. Water, heel erg veel water. Media spraken dat het hele land te kampen had met wateroverlast. 

Nou, verre van. Al is dat ook wel weer typerend voor de landelijke media, die zijn toch vooral gericht op de Randstad. Schrijf gerust wat jullie willen, hier was het een heerlijke zomerse dag met een hele flinke dosis zon. En wat is er fijner dan op zo'n dag op blote voeten door de tuin te banjeren en tot de ontdekking komen dat de bramenstruik dan toch eindelijk klaar is voor een eerste oogst.

Een maand geleden plaatste ik op Instagram al een foto van de groeiende vruchten, toen nog klein en groen, met de omschrijving: "Kan niet wachten tot deze rijp genoeg zijn om gegeten te kunnen worden, hmm. #bramenuiteigentuin". Dus hieperdepiep, vandaag was het eindelijk zo ver! Hier en daar nog wat zuur van smaak, maar ook genoeg zoete exemplaren. 

Inmiddels is het een uur of zeven in de avond en heeft een fikse regenbui ook dit zogenaamd niet bestaande deel van Nederland weten te bereiken. Geeft niets, we zitten lekker binnen na te genieten van een fijne dag. Zo'n dag waarop niets moet, zo'n dag waar je normaal eigenlijk niet zo gauw over blogt. Vandaag wel. Leve de zomer!

You Might Also Like

3 reacties

  1. Hier ook de hele dag zon! (oost-groningen) maar ik zie dat het nu ook langzaam deze kant opkomt. Heerlijk die bramen geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier in Buurse ook regen nu, jammer, want er stond een spooktocht in de planning voor vanavond. Maar heb in tegenstelling tot half Nederland vandaag nog wel lekker kunnen genieten van de zon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat zonde van de spooktocht! Het was overdag heerlijk, nog behoorlijk warm zelfs. Geniet van jullie vakantie!

      Verwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.