Oktoberdots, om van te houden

juli 30, 2014

Soms kom je via via op webwinkels waar je nooit meer weg wilt. Precies dat gevoel kreeg ik bij Oktoberdots, een webwinkel in papierwaren en sinds enige tijd ook verkooppunt van unieke mokken. Alle artikelen in de shop zijn ontworpen door eigenaresse Babet van der Made. Naast het runnen van de shop is Babet ook actief op het gebied van webdesign, illustraties en grafische vormgeving.

Een creatieve dame dus, en dat zie je terug in de shop. Oktoberdots kent een rijke collectie aan onder meer kaarten, stickers, boekenleggers, briefpapier, notitieblokjes, kalenders, cadeaupapier en posters. En dat ook nog eens in bijna evenzoveel designs. Zo is er een serie artikelen met schattige bosdieren, maar is er daarnaast ook voldoende interessant koopwaar voor de liefhebbers van Scandinavische designs, inspirerende quotes en sinds enige tijd voorziet de shop ook in de vraag naar een Nederlandse versie van de kaarten en posters met letters van het alfabet.


Wat vind ik nu zo tof aan de artikelen van Oktoberdots? Het zijn stuk voor stuk unieke ontwerpen en dat mag ik graag zien. In de tekenstijl van Babet komen de meest schattige dieren op papier tevoorschijn, maar ook voor een strak op Scandinavië geïnspireerd patroon draait ze haar hand niet om. Die diversiteit is ook wat haar shop zo interessant maakt, er is voor ieder wel iets te vinden. Haar ontwerpen zijn kleurrijk, vrolijk en de artikelen - niet geheel onbelangrijk - van goede kwaliteit. Daarnaast zijn de prijzen ook nog eens meer dan redelijk, zeker wanneer je kaarten in setjes koopt. Babet is ongeveer van dezelfde leeftijd als ik ben en ook dat maakt dat ik graag bij haar koop. Noem het de 'gunfactor' in het verhaal. Ik steun liever een jonge en in mijn ogen getalenteerde ontwerpster waarbij ik ook nog eens unieke artikelen ontvang, dan dat ik bij de grote boekhandel een reeks kaarten koop die iedereen al wel eens voorbij heeft zien komen. 



Mijn eerste bestelling bij Oktoberdots deed ik vorig jaar december, dat leverde al een pak originele kerstkaarten op. Bij het ontdekken van de set Franstalige ansichtkaarten en de mok met pakkende tekst (die me dagelijks mag gaan wijzen op het waarmaken van mijn dromen), kon ik niet anders dan mijn virtuele winkelmandje opnieuw vol te laden. Ben je nog niet bekend met de ontwerpen van Oktoberdots? Neem vooral een kijkje in de shop, het is je tijd absoluut waard! Sla 'm op in je favorieten: www.oktoberdots-shop.nl.

De mogelijkheid bestaat dat, onder invloed van de afstelling van je beeldscherm en de hoeveelheid licht tijdens het fotograferen, de kleuren van de artikelen zoals je ze hier op de foto's ziet niet helemaal overeenkomen met de werkelijke kleuren van de artikelen. Ik kan je verzekeren dat de kleuren van de artikelen je in werkelijkheid tegemoet zullen stralen :-).

You Might Also Like

1 reacties

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.