It's London Calling...

juli 25, 2014


Snailmail! Met de zomervakantie in m'n bol liet ik me inspireren door Londen. De stad van de rode bussen, karakteristieke telefooncellen zoals je ze hier niet meer tegenkomt, de Big Ben, Queen Elizabeth II die nog geen moment aan troonsafstand lijkt te denken, en nog zoveel meer. Dat alles probeerde ik in één snailmail te proppen. Of het gelukt is? Kijk en oordeel...


London's Weather Forecast! Ik heb hier een flesje nagellak staan van Catrice met exact die benaming. De kleur? Grijs, nogal donker grijs. Net als Holland is ook Engeland niet onbekend met een flinke wolkbreuk. Plannen om naar Londen te gaan? Een paraplu is zeker niet onhandig. Ik wist eerder eigenlijk nooit zo goed hoe memory kaartjes leuk te gebruiken zijn in snailmail, maar het plaatje op dit kaartje was wel zeer toepasselijk. 

Op de achtergrond zie je ook een stuk van het briefpapier wat ik gebruikte. Helaas geen printable, want de rechten op de afbeelding liggen zeer zeker niet bij mij. Wat ik doe om toepasselijk briefpapier te maken is in Word een pagina met lijnen aan te maken waarbij ik in twee hoeken toepasselijke afbeeldingen plak, heel gemakkelijk!


Diezelfde afbeeldingen gebruikte ik om stickers van te maken. Hoe ik dat precies doe heb ik eerder al eens uitgelegd aan de hand van een blogje over zelfgemaakte sluitstickers met het logo van 365 Miles to Paris. Ook weer heel simpel, maar erg leuk bij themapost als deze. 

Ook maakte ik een aantal tags. Ik leukte een paar standaard labels op met wat masking tape en maakte daarnaast met papier uit een Brits wegenboek een aantal labels. Komt het je al bekend voor? Eerder deze week zag je ze ook voorbijkomen in de gastblog voor snail-mail.nl, over hergebruik van materialen.


Ach, daar is ze! Queen Elizabeth II zit al sinds 1952 op de troon (en die arme Charles maar wachten). Het zou mij benieuwen of haar zoon ooit nog met zijn silhouet op een Penny gaat verschijnen, of dat het stokje direct overgaat naar Prince William. Voor de teksten op de pakketjes riep ik de hulp in van de typemachine. Ik vind het effect zo leuk. Retro fan hè! 


En als je het dan over serieus hergebruik hebt, voila. De plaatselijke visboer verpakt de sausen in dit soort ronde plastic doosjes. Na gebruik even afwassen en hup, mee met de post. De flatback van de dame in zwart-wit deed me zo denken aan de film 'The King's Speech'. Kennen jullie 'm? Absoluut één van mijn favorieten. Heerlijk die sfeer.


Kringloopvondsten! Uit een klein koffertje met alfabet en cijfer stempels kwamen ook deze mini stempeltjes met verkeersborden. Als we dan toch zoveel mogelijk Londen in één snailmail proberen te stoppen dan kan een knipoog naar de klassieke zwarte taxi's zeker niet ontbreken. Stiekem ook zo'n typische stereotype uit de Hollywood films, maar ach.

And last, but certainly not least... een kopje originele Engelse thee. Al vraag ik me af hoeveel Engelsen werkelijk deze thee drinken. Zoals de sticker op het doosje al zegt, een kop thee is als een knuffel... en laat dat nou ook precies de werking van snailmail zijn.

You Might Also Like

6 reacties

  1. Wat weer een fijn pakketje, en zo goed over nagedacht. Heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I was the lucky receiver! Een heel humoristische snail, zo eentje die je het liefst in zijn geheel wil bewaren. Thanks a lot!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ontzettend leuk bedacht allemaal! helemaal super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig leuk weer, heb je prachtig gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke snailmail! Heel leuk bedacht allemaal en weer super origineel.
    En of Charles ooit een penny zal sieren? Ik denk het niet, maar we zullen het zien.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.