Een schade van 2 euro en 40 cent precies

juli 29, 2014


Kringloopvondsten! Een middagje vrij en niets op de planning staan, prima moment om even de kringloop binnen te wandelen. De buit was meer dan fijn deze keer. Kijk je mee?


Ik was eigenlijk op zoek naar van die houten Scrabble steentjes. Laatst kreeg ik de tip deze te zoeken in oude doosjes, waar soms niet eens meer de titel van het spel op te vinden is. Zo'n doosje lag er in de spellenkast en op goed geluk haalde ik de deksel er af... en keek in een bakje met prachtige alfabet stempels. Om heel, heel, heel gelukkig van te worden.


Nog zo'n gelukstreffer: een stripboek van het Pippi Langkous verhaal uit 1971, met fijne retro illustraties van Ingrid Vang Nyman. De bladzijden vallen bijna uit de kaft, maar zijn verder nog helemaal gaaf. Het boek stamt uit de tijd dat Annika in Nederland nog Anneke werd genoemd. Opgegroeid in de jaren '90 stond ik wel even gek te kijken toen ik dat voor het eerst las. Zo ken ik het Nederlandse verhaal helemaal niet, met dank aan de tv-serie natuurlijk.


ABC... deze letterkaartjes gaan goed van pas komen bij het ABC snailmailen. Ik ben er overigens nog niet aan toegekomen te reageren op de mailtjes die ik binnenkreeg na mijn oproepje. Ik doe mijn best nog deze week iedereen van een antwoord te voorzien :-).


Nog zo'n pak kaarten om te gebruiken in snailmail. Ik merk dat ik steeds vaker kies voor het maken van post in bepaalde thema's, en daar passen dit soort kaartjes natuurlijk perfect bij.


Nog zo'n topper: een 9 mm lettertang van Dymo met een restje rode tape. Er lagen er nog wat meer, maar één leek me wel voldoende. Mocht je nog op zoek zijn: Wawollie in Goor is the place to be. Wacht niet te lang, want dit soort artikelen zijn volgens mij best gewild.

En hup, zo ligt voor slechts 2 euro en 40 cent de tafel weer vol leuks. Niet slecht zo'n hobby! Hebben jullie nog toffe vondsten gedaan in de afgelopen weken?

You Might Also Like

7 reacties

  1. Super leuk! Ik heb vandaag een hoop leuks gescoord, daarover komt nog een shoplog :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw wat een prachtvondsten! :-) En dat voor zo weinig geld, leuk he kringloopshoppen! ;-) Ik vind vooral de Dymo lettertang heel gaaf, wow! En Pippi Langkous in stripverhaalvorm ken ik ook niet... wat leuk!
    Ik heb een aantal weken terug een mooie buit binnen gehaald. Moet er nog steeds een blogje over maken... Of nouja, dat wil ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow!!! Goed gedaan, hele leuke dingen! Vooral het Pippi boekje <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super leuke vintage spullen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een goede vondsten! Vooral dat de letters zulke leuke kleuren blijken te hebben maakt ze nog leuker. En die stempels - een echte kringloopschat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, wat gaaf dat je hier heel vaak je kringloopvondsten deelt. Ik ga zeker vaker bij je kijken! Die letterstempels. Die zijn top!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.