Creatief met vilt

juli 06, 2014


Favoriet op Pinterest
Gek werd ik er van, iedere keer dat het tekstwolkje op Pinterest rood kleurde kwam deze panda in beeld. Vijftig weken geleden zocht ik een aantal voorbeelden van knutsels met vilt. Op Etsy kwam ik toen deze pandabeer tegen, met z'n schattige blik. Ook ik viel voor zijn charmes en pinde de afbeelding op mijn DIY bord. Dat deze panda niet alleen mij heeft weten te raken blijkt wel aan het aantal keer dat ie is overgenomen op andere borden. Inmiddels staat de teller op 216 repins. 

Do It Yourself
Het origineel komt uit de Etsy winkel MiChiMaLAND, eigendom van een Amerikaanse moeder en haar twee dochters. De pandabeer in kwestie werd in maart 2009 al verkocht, maar daar gaat het nu niet om. Het patroon is zo simpel en leuk dat je het ook heel gemakkelijk zelf kan maken, ook als je niet zo handig bent met naald en draad. Laat je er door inspireren!

Meer inspiratie
Ook een fijne bron van inspiratie is het Instagram account van @sandiejalalian. Een heldin als het gaat om het ontwerpen en maken van de meest waanzinnige creaties van vilt, die ze dan ook nog eens verwerkt in snailmail. Om je ogen bij uit te kijken! Ook leuk, de tweede editie van Maak Magazine (verkrijgbaar vanaf midden juli) zal geheel in het teken staan van knutselen met vilt. Als het je dan nog aan inspiratie ontbreekt...

Mag jij graag knutselen met vilt of gaat het gepriegel je niet al te best af? Ik ben benieuwd naar jullie knutsels en eigen ontwerpen! Spammen toegestaan :-)

Foto: Etsy / MiChiMa

You Might Also Like

1 reacties

  1. Oh, wat zijn ze leuk! Ik heb nog een stapel vilt liggen. Ik mis alleen nog een stapel geduld haha!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.