Kringloopgeluk: een vintage wandkaart van Parijs

juni 14, 2014


Even vlug een rondje kringloop op de zaterdagmiddag. Eigenlijk niet per se naar iets speciaals op zoek. Ik wilde al bijna terug naar buiten lopen toen ik langs een kast liep waar vanwege de naderende zomervakantie allerlei reisboeken waren neergezet. Mijn oog viel al gauw op een klein rood boekje. Bingo! Een prachtige kaart waarop alle bezienswaardigheden van Parijs op staan afgebeeld, in het roze! Het boekje ging natuurlijk mee naar huis.


Eenmaal thuisgekomen ging ik op zoek naar een datum van uitgave, maar die lijkt niet in het boekje te zijn opgenomen. Ook Google weet weinig te vertellen over de herkomst van het boekje. Een vermelding van een auteur of uitgever ontbreekt eveneens. Jammer, want ik vind het altijd erg leuk om dat soort feitjes over bijzondere kringloopvondsten te weten te komen. Een andere optie: het uitpluizen van de metrokaart. Die staat namelijk aan de achterzijde van de roze plattegrond. Een vergelijking met eerdere kaarten zal vast meer informatie opleveren.


In eerste instantie leek het me een tof idee om de kaart in te lijsten, maar deze zit vastgeplakt aan het boekje. Voorzichtig lospeuteren is een optie, maar ik ben doodsbang dat de kaart dan beschadigd en dat zou zonde zijn.


Tot slot nog een detailfoto van de kaarten. Zijn ze niet prachtig? Prima toevoeging aan mijn verzameling. Ik zou eens een ticket moeten boeken...

You Might Also Like

2 reacties

  1. Ja, gáán! Parijs is prachtig! En deze kaart ook trouwens, wat een geluk dat je deze nog tegenkwam. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.