Ik ga op reis en neem mee...

juni 03, 2014

Ik ga op reis en neem mee... eigenlijk niet zo heel erg veel als je deze snailmail zo bekijkt. De uitgebreide knutselsessies hebben even plaatsgemaakt voor het schrijven van lange brieven, ook best fijn. Deze envelop ging op reis naar Josy, van de blog JesuisJosy.

Goed, klein maar fijn dus. Eigenlijk is dit weer zo'n fijne scharrel snailmail. Herkennen jullie dat? Je start met een kaartje, velletje papier en voor je het weet heb je alle laden van je knutselvoorraad doorgespit en heb je al gauw een envelop vol. Deze snailmail vulde ik dan ook vooral met kwartetkaartjes uit kringloopvondsten, eerder gemaakte knutsels en wat er zoal nog voor toepasselijke items voorbij kwamen.

Hergebruik van goede ideeën is soms zo verkeerd nog niet. Neem bijvoorbeeld het zakje gemaakt van een landkaart. Hoe leuk is het om papier eens onder de naaimachine te leggen. Ik 'leende' deze uit een eerder ontvangen snailmail en plakte er nog een toepasselijke tekst bij op. Nu ben ik stiekem wel benieuwd hoe andere snailmailers dat doen. Bewaren jullie alle onderdelen van een snailmail, gooi je het na een tijdje weg of hergebruik je het in een nieuwe snailmail of knutsel?


Oudere blogvolgers herkennen dit label vast nog wel. In november schreef ik er al eens een DIY over: Blij dat ik klei. Heel gemakkelijk te maken en het resultaat vind ik nog steeds heel erg leuk. Ik haalde afgelopen week het pakketje klei weer eens uit de kast. Ik had bedacht om met stempels van cijfers een aantal labels te fabriceren, maar dat verliep iets minder voorspoedig dan verwacht. Niet dat de stempeltruc niet werkt, dat is juist wat het zo gemakkelijk maakt. Het was de klei die na een aantal maanden afgesloten in een plastic zak te hebben gelegen er niet meer zo soepel bij lag. Geeft niets, binnenkort maar eens een nieuwe poging ondernemen met een vers pakje. Goede les: bewaar je klei niet te lang, maak er vooral heel veel leuke labels van :-)

You Might Also Like

2 reacties

  1. Ik gooi niets weg van wat ik krijg bij snail mails.. Ik hergebruik soms wel dingen die erbij zaten... Maar brieven en geknutselde dingen blijven allemaal mooi bewaard in de juiste enveloppe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weggooien zou ik ook niet zo gauw doen. Ik was lichtelijk in shock toen ik ergens las dat iemand de snailmail een week of twee liet liggen en daarna het merendeel van het knutselwerk in de container kieperde. Auw! Brieven en geknutselde dingen bewaar ik ook. Wat ik soms wel hergebruik zijn verpakkingen als zakjes of doosjes.

      Verwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.