Iemand een glaasje limonade?

juni 28, 2014



De zomer is begonnen en dat vraagt om bijpassende snailmails, zoals deze in limonade thema. Geïnspireerd op de limonadekraampjes uit die zoete Amerikaanse films. Een gammel stalletje, een kan met koud water, een lading citroenen en een schep suiker en dan maar wachten op de eerste klanten. Eens wat anders dan het Nederlandse 'heitje voor een karweitje'. Prima inspiratie voor zomerse post. Wat maakte ik zoal?


Allereerst twee pakketjes met gele inhoud. Vier parapluutjes om de glazen limonade mee op te leuken en een stapel citroen stickers. De laatste vond ik als printable op de blog van Wendy Copley, een zeer creatieve dame uit Amerika. Even downloaden, in je printer een vel zelfklevend etiket op A4-formaat stoppen, op de print knop drukken en daarna de citroentjes met pons uitdrukken of zelf uitknippen. Makkelijk en leuk! De pakketjes voorzag ik van tekst door in de typemachine een velletje met losse labels te steken, die koop je al voor een paar cent bij winkels als Wibra. De zelfklevende etiketten op A4-formaat zijn o.a. bij Bruna te koop. Voor een set van 15 vellen betaal je circa 4 euro.


In de kaartenbak vond ik nog een toepasselijke kaart van Blond. Deze stak voor een paar jaar terug eens bij de jaaragenda van (toen nog) TNT Post. Op stevig wit papier stempelde ik een bijpassende quote. Hier zie je trouwens ook direct het verschil in afdruk met de eerste set alfabet stempels van HEMA en de tweede, waar ik laatst een review over schreef. Bij de eerste set stempelen de randjes nog regelmatig mee.


Blijven er nog drie items over: een kaartje uit de Flow kalender met een (hopelijk) heerlijk recept voor een zomers drankje met aardbeien en citroen, een toepasselijke kaart van een limonademeisje uit een vintage zwarte piet spel en als laatste mijn grote trots uit deze snailmail, een zelfgemaakte woordslinger. Gemaakt door op blank textiel met textielstift letters te tekenen (met behulp van een sjabloon) en deze stuk voor stuk aan een geelkleurig band te naaien met de naaimachine. Ik kreeg de smaak te pakken en maakte naast deze nog een aantal slingers in andere variaties. Meer over de slingers in een volgende blog.

Sweet Summer!

You Might Also Like

6 reacties

  1. Jaaa, ben er hartstikke blij mee!!! De slinger hangt al! Ik ga over 3 dagen lekker vakantie vieren en stuur je na de zomervakantie wat terug!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Top! Ik vond het ook erg leuk om 'm te bedenken en te maken. Geniet van jullie vakantie, hopelijk kom je lekker uitgerust terug. Veel plezier samen!

      Verwijderen
  2. Wat een mooi geheel, daar zit echt aandacht in!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi setje! Ik vind de slinger erg leuk! Mooi gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.