Andy Warhol snapte het

juni 07, 2014


Foto: Riikka Kantinkoski van weekday carnival
 
Wie de woontrends een beetje volgt heeft deze serie posters vast al voorbij zien komen. Uitgaves van Moderna Museet, het museum voor moderne kunst in het Zweedse Stockholm. Op eBay kwam ik nog zo'n geinige quote van Warhol tegen, eentje die je waarschijnlijk niet zo snel op een poster van het Zweeds museum tegenkomt.

Ik moest er om lachen, herkenbaar omdat reizende vriendinnen regelmatig roepen dat het lokale eten niet je van het is en dat ze bij thuiskomst hoe dan ook een bezoek moeten brengen aan McDonald's. Ook Andy Warhol begreep het, toen al. Ik was al een groot fan van zijn werk, nu ook van zijn uitspraken.


Wellicht zet ik de quote zelf nog wel om naar een poster. Ik vind 'm leuk!

You Might Also Like

1 reacties

  1. Blijkbaar lig ik een beetje achter op woongebied want had deze posters nog niet gespot. Maar de teksten zijn inderdaad erg grappig! Ik hou ook wel van het werk van Andy Warhol, heb ook een paar werken van hem in het echt gezien, in een Keuls museum (met school destijds). Verrassend dat hij dan ook nog zulke leuke uitspraken deed (al hadden we het misschien kunnen verwachten, zijn werk bevat sowieso altijd wel wat humor).

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.