Snailmail maken met kwartetkaarten

mei 16, 2014


Bij het maken en ontvangen van snailmail komen regelmatig kaarten uit memory- of kwartetspellen voorbij. In het begin zag ik daar het nut niet zo van in. Wat moet je met een verzameling losse kaartjes? Inmiddels weet ik - door goed te kijken naar hoe andere snailmailers te werk gaan - wat voor leuke dingen je met deze kaartjes kunt doen. Voor deze snailmail ging ik los op het zomergevoel. En wat mag daar absoluut niet bij ontbreken? IJsjes!


Ik begon met het verzamelen van een aantal toepasselijke kaartjes, maakte vervolgens een slinger met keukentouw en masking tape, kocht een voorraad vrolijke parapluutjes, vouwde een mapje van karton en zocht een zomers papiertje uit. Inspiratie voor het vakje voorop haalde ik uit een tutorial van de Postfabriek, voor het maken van een zakje met een voorvakje. Zo komen die leuke spelkaarten prima tot hun recht. De binnenkant fleurde ik verder op met de overige kaartjes en natuurlijk het belangrijkste deel van de snailmail: de brief. De envelop met touwtjessluiting haalde ik uit een HEMA agenda, maar is natuurlijk ook gemakkelijk zelf na te maken. 

Bij het maken van deze snailmail begon ik al hevig te verlangen naar de zomer. Gelukkig was lang wachten niet nodig. Met vandaag een zonnige dag en nog een week vol goede voorspellingen te gaan zullen er vast heel wat ijsjes gegeten worden, hmm!

You Might Also Like

1 reacties

  1. Leuk! Ik heb vandeweek zelf yogurtijs met amarenakersen gemaakt, hmmmm!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.