Er kan weer geplukt worden!

mei 26, 2014


Verleden jaar bezocht ik samen met mijn moeder en neefje van toen bijna vier jaar voor het eerst de velden van 'De Manderveense Aardbei'. Een groot succes! Ik schreef er toen een blogje over met de titel 'Vers geplukt'. Inmiddels is het eind mei en zijn de aardbeienplanten op de velden weer sterk genoeg voor een nieuw plukseizoen. 

Ben je eens in de buurt van Overijssel, neem dan vooral de tijd om zelf een bakje aardbeien te gaan plukken in Manderveen. Enorm leuk, maar ook leerzaam voor kinderen. Aardbeien groeien immers niet in de supermarkt en dat kan je wat mij betreft niet vaak genoeg benadrukken. Dus hup de velden in en geniet van al het lekkers dat de natuur rijk is. Naast aardbeien is het ook mogelijk om frambozen en bramen te plukken. 

Goed om te weten: het aanbod is afhankelijk van het weer en het aantal plukkers dat die dag is geweest. Het zelf kunnen plukken is mogelijk tot september. Kijk voor openingstijden en contactgegevens op de website: De Manderveense Aardbei.

You Might Also Like

4 reacties

  1. Wat leuk dat je daar ook zelf mag plukken! Het is voor mij heel lang geleden dat ik aardbeien geplukt heb. Dat was toen nog een bijbaantje, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb jij dat nog als bijbaan gedaan? Geinig! Dat kennen ze hier in de regio dan weer niet zo. Er zullen ook vast en zeker plukvelden bij jou in de buurt zijn die zoiets recreatief aanbieden. Het verbaasde me hoe leuk het eigenlijk is, voor zowel jong als oud. Niet alleen het plukken, maar het totaalplaatje. Het bedrijf biedt wel echt een compleet concept voor een leuke ochtend of middag.

      Verwijderen
  2. Leuk idee om te doen met mooi weer inderdaad! Ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmmmm, volgens mij zijn we in de zomer in de buurt!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.