Rondje kringloop

april 05, 2014


Afgelopen week toog ik op een vrije middag weer richting mijn favoriete kringloopwinkel hier in de regio. Op zoek naar bijzondere schatten, en met succes. Kijk je mee?


Het groene krukje mocht ik gratis komen ophalen bij een online weggeefwinkel met een afhaalpunt hier in de buurt. Over de kleur ben ik nog aan het nadenken. Donkergroen past niet bepaald in mijn interieur. Op Instagram kreeg ik al de tip om 'm okergeel te verven. Best een goed plan, dus wie weet! Het mandje vond ik wel bij de kringloop. Ideaal om mijn verzameling masking tape in op te bergen. Helaas, die zaten niet bij de koop inbegrepen.


Deze koop was eigenlijk een gok. Ik vond een geel gesloten plastic doosje in een afgesloten plastic zakje, waar drie losse stempels in rond zwierven. De rest van de inhoud bleef goed verborgen. De drie losse stempels beloofden echter al veel goeds, dus hup ook deze ging mee. Thuisgekomen opende ik het doosje en tot mijn grote verrassing zaten daar 21 stempels in met diverse thema's, waaronder vogels, bloemen en... paaseieren, kuikens en haasjes. Leuk! Omdat ik altijd zeer geïnteresseerd ben in de afkomst van spulletjes als deze kon ik het niet laten even een rondje Google te doen. Wat blijkt, dit zou een set stempels zijn die in de jaren '60 van de vorige eeuw op basisscholen werd gebruikt. Met recht vintage dus.


Wanneer  ik een lei zie liggen kan ik 'm eigenlijk nooit laten liggen. Ook deze verdween dus in mijn winkelmandje. Leuk als attribuut bij fotoshoots, of om aan de muur te hangen. Natuurlijk voorzien van je favoriete quote, of een lieve boodschap aan je partner of kinderen.


Hieperdepiep! Ook deze schattenjacht bracht weer genoeg leuks op, voor een klein prijsje. Kunnen jullie daar ook zo van genieten?

You Might Also Like

9 reacties

  1. ah, wat een leuke spulletjes allemaal! nu heb ik ook zin om naar de kringloop te gaan (:

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vind je toch altijd toffe dingen bij jouw kringloop! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke vondsten weer, jij hebt er echt oog voor! De paasstempels komen natuurlijk ook goed van pas rond deze tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuke spulletjes heb je weer gevonden! Die stempels zijn echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een fijne vondsten! Zo'n krukje hoop ik ook nog eens tegen te komen om in een leuk kleurtje met gehaakt dekje te zetten. Maar die stempels, die vind ik zo leuk!! Vooral omdat ze echt oud zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Welk kleurtje zou het bij jou worden? Ik ben er nog steeds niet over uit.

      Verwijderen
  6. super leuk!! (detail, dat krukje is ook al best oud.. mijn moeder heeft m zeker 20 jaar gehad, en toen was ie al 2e hands.. hahaha) errug leuk om te zien dat jij er blij mee bent.. mijn moeder wou m al weggooien.. dus fijn dat ie nu toch nog een 2e leven krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie vondsten! Ik heb een poos geleden bij onze kringloop een blik gevonden met allerlei schilderijen van Rembrandt er op. Stempels ben ik nog niet tegen gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.