Een vrolijk paasweekend

april 19, 2014


Een heel uitgebreid paasfeest zal het hier niet worden, maar de afgelopen weken genoten we al veelvuldig van de meest heerlijke chocolade paaseitjes en doken er in de bloembakken her en der gekleurde eieren op ter decoratie. Ik vind Pasen altijd een fijne tijd, met name vanwege de start van het voorjaar. Lammetjes in de wei, groene velden vol gekleurde bloemen en een flinke dosis zon.

Dit jaar geen uitgebreide etentjes, wel een lunch met enkele familieleden op de eerste paasdag. En eerlijk is eerlijk, ook een kleine lunch vraagt om een gezellig gedekte tafel.  Bij mijn laatste bezoek aan de kringloopwinkel kocht ik een setje schoolstempels, waarbij ook een aantal stempeltjes met het thema Pasen. Om ze uit te proberen stempelde ik een lintje en dat ging best goed. Morgen dus geen geschilderde paaseieren bij het bord, wel voor ieder een gekookt ei met een toepasselijk lintje. Ziet er best leuk uit, toch?

Zodra het morgen begint te schemeren ontsteekt men hier in het oosten des lands de zogenoemde 'poasboakes', ofwel de paasvuren. In diverse weilanden worden al wekenlang takken opeengestapeld, tot tientallen meters hoog. Op eerste paasdag gaat de fik er in. Een eeuwenoude traditie, maar zoals met zoveel tradities is het tegenwoordig vooral iets om heen te gaan voor de gezelligheid. Ach, stiekem heeft het ook best charme.

Op tweede paasdag geen etentjes, maar wel een bijzonder debuut. Wat dat precies gaat zijn? Kom maandag nog eens buurten, dan vertel ik je precies wat voor leuks ik in petto heb. Ik kijk er zelf erg naar uit en ik ben dan ook erg nieuwsgierig naar jullie reacties. Zie je dan!

You Might Also Like

4 reacties

  1. Ik ben heel erg benieuwd naar je debuut. Fijn paasweekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij mijn oma (in Duitsland) in het ini-mini-dorp is er ook altijd een mooi groot paasvuur. Ik vind het een mooie traditie. Fijne paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi sober, dat paaslint om een ei. En toch feestelijk. Fijne dagen, en ik ben ook heel benieuwd dus hou je blog in de gaten!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.