Test: HEMA versus VersaCraft

februari 08, 2014


Toen ik pas net met het postvirus besmet was begon ik met stempelen met het alfabet setje van HEMA, toen viel het me al op dat je voor een goede afdruk je stempel tig keer in het inktkussen moet drukken. Later volgden de grotere stempels en daar bleek pas echt hoe teleurstellend de kwaliteit van de afdruk is bij gebruik van het inktkussen van HEMA. Met het grote assortiment stempels bij het warenhuis ben ik zielsgelukkig, maar voor de inkt ging ik op zoek naar een alternatief.



Omdat ik ook plannen maakte om op andere materialen dan papier te stempelen kwam ik terecht bij het merk VersaCraft. Deze inkt is behalve voor papier ook geschikt voor afdrukken op onder meer stof, hout en ongeglazuurd porselein. In een latere blog meer over de toepassing op ander materiaal.

Voor deze post maakte ik een vergelijking tussen een afdruk op papier met inkt van HEMA en die van VersaCraft. In de eerste rij zie je hoe de afdruk is nadat de stempel 1x in het inktkussen is gedrukt, in de tweede rij zie je de afdruk nadat de stempel circa 5x in het inktkussen is gedrukt. Ik geloof dat de foto wel voor zich spreekt. De afdruk van VersaCraft is vele malen duidelijker en helderder van kleur. Ik heb mijn alternatief gevonden. 

Winnaar: VersaCraft
Voor deze test gebruikte ik de kleuren 182 Real Black, 112 Tangerine en 114 Poppy Red.

You Might Also Like

5 reacties

  1. En ik dacht nog wel dat het aan mij lag met die inkt :S, bedankt voor deze tip!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb laatst de gele en groene inkt gekocht van de Hema, maar krijg er ook nauwelijks kleur op. Ben idd blij met de stempels van de Hema, maar voor de inkt gebruik ik toch liever VersaMagic, 2,50 euro voor 1 kleurtjes is ook nog heel betaalbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah, mooi! Leuke kleurtjes en op stof... nice! Ideeën te over!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke test! En inderdaad, blij met de keuze mogelijkheden maar het inkt mogen ze wel verbeteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind de Hema inkt echt vreselijk... bij de stempelsets zaten inktpads die veel te nat waren en de losse grotere/andere inktpads weer veel te droog. Ik gebruik zelf graag StazOn maar ben nu toch ook wel erg benieuwd naar VersaCraft!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.