Een fijne kringloopvondst

februari 16, 2014


Na lange tijd had ik afgelopen week weer de mogelijkheid om een bezoekje te brengen aan de kringloopwinkel. Niets leuker dan een half uurtje rondscharrelen, op zoek naar schatten. Al tijden was ik op zoek naar een ouderwetse typemachine, maar steeds leek ik mis te grijpen.
Tot afgelopen week! Ik was nog maar net binnen en vond op één van de tafels een zwarte hardplastic koffer, bingo! Dan is het natuurlijk de vraag of er iets moois onder zit en dat bleek in dit geval een prachtige witte typemachine te zijn. Goed, het ding heeft een fikse schoonmaakbeurt nodig en ook het lint is aan vervanging toe, maar hoera! (Ook hoera voor de prijs trouwens, ik hoefde slechts €3,75 af te rekenen!)

Dit exemplaar gaat straks een heel mooi plekje krijgen op de studeerkamer. Wat kijk ik er naar uit om hier brieven op te mogen typen voor de snailmail, weer eens wat anders dan pen en papier. Tips voor de schoonmaak en goede adresjes voor inktlinten zijn trouwens erg welkom. Het valt nog niet mee om ook het deel onder de toetsen goed schoon te krijgen.

You Might Also Like

9 reacties

  1. Heeel gaaf! Een (werkende) typmachine staat ook op mijn verlanglijstje. Ik lees graag mee over tips voor lint ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi! Zo leuk hè, als je dan weer thuiskomt met een goede vondst. Ik kwam gisteren terug met een mooie driewieler voor onze zoon, van rood metaal, voor maar 3,50. Met zoiets kan ik dan helemaal blij zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook al zo'n fijn prijsje! Idioot hoe blij je daarmee kan zijn hè, haha.

      Verwijderen
  3. Goeie vondst! Ik had er al één, via Marktplaats, maar mocht gisteren ook de hele oude van mijn vader meenemen waar ik vroeger als klein meisje nog op heb zitten tikken, heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gaaf zeg! Vroeger had ik er ook eentje. Ik tikte er hele verhalen op. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ik dat had geweten... ik heb 2 gele typmachine's en wil er één verkopen. Heb nl. ook nog een zwarte en krijg binnenkort ook nog een oranje exemplaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach, dat meen je! Al zal het vast geen probleem zijn ze kwijt te raken, zeker niet in een gele versie. Heb jij toevallig nog adresjes hier in de regio of schoonmaaktips?

      Verwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.