Dit is Parijs

januari 03, 2014


Een gelukkig nieuwjaar! Zijn jullie allemaal weer bekomen van de oliebollen en de champagne? Met de start van een nieuw jaar is ook mijn jaarkalender aan vervanging toe. Maanden terug kwam ik op internet deze geweldige kalender uit de serie This is... van M. Sasek al tegen. Al sinds juli 2013 is deze kalender te koop. Geen mens die in de zomer al denkt aan een kalender voor het nieuwe jaar, maar ideetjes opdoen is nooit weg. Zo ging het dus ook met dit fijne exemplaar.


Eigenlijk was ik op zoek naar een exemplaar van het boek This is Paris. De serie This is... bevat boeken over talloze steden en landen, met de meest waanzinnige illustraties. Illustraties die je best retro mag noemen, de versie over Parijs stamt al uit 1959. De boeken werden uitgebracht als een serie reisboeken voor kinderen. In Jip en Janneke taal krijgt de lezer een rondleiding door de stad in kwestie, maar vanwege de platen is dit boek ook erg in trek bij mensen die inmiddels de kindertijd achter zich hebben gelaten. 

Vandaar waarschijnlijk ook het idee om voor 2014 een kalender uit te geven met de platen uit This is Paris. De tekeningen verbeelden de grote trekpleisters, zoals de Arc de Triomphe en de Sacré Coeur. Het boek bevat nog veel meer bijzondere platen en is zeker de moeite waard om eens te bekijken. De kalender is in ons land onder meer verkrijgbaar via Bol.com.

You Might Also Like

2 reacties

  1. Ik geef toe dat ik nog steeds geen nieuwe kalender heb hangen. Schandalig eigenlijk. Maar ik kan nog geen afscheid nemen van mijn fotokalender met mijn lieve hondje erop :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goede vondst! En zeker voor zo'n Paris-lover als jij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.