Kringloopvondsten (+ giveaway)

december 18, 2013


Het kon weleens het laatste kringloop bezoekje van 2013 zijn geweest, want met de kerstvakantie voor de deur zijn we vooral gezellig druk met warme chocolademelk drinken, genieten van de lichtjes in de kerstboom, heerlijk eten met lieve vrienden en familie, cadeautjes inpakken, en vervolgens weer uitpakken, oliebollen bakken en dat soort gezellige kneuterigheid.






Het bezoek aan de kringloop leverde in elk geval weer een fijne buit op. Allereerst het boekje Lente Zomer Herfst Winter, in 1937 al getekend en geschreven door Rie Cramer. Een boekje met prachtige platen en korte versjes over de bijzonderheden van de vier seizoenen. Weer zo'n mooi kijkje in het leven van de jaren dertig van de vorige eeuw. 

Daarnaast vond ik drie kaartspellen, de eerste met wederom van die prachtige retroplaatjes van spelende kinderen. Niet helemaal compleet, maar dat is voor een knutselprojectje immers ook niet noodzakelijk. Ook van Jip en Janneke vond ik een kwartet, niet zo retro als de andere items, maar de illustraties van Fiep Westendorp bezitten zeker dezelfde charme. Leuk om te gebruiken bij het maken van kaarten of labels. Als laatste een oud kwartet van HEMA, welke helemaal in het teken staat van de avonturen van Mickey Mouse. Een datum is niet te vinden op het spel zelf, maar een zoektocht via Google leerde mij dat deze in de jaren zeventig van de vorige eeuw in de winkels lagen. 

Omdat het bijna Kerstmis is lijkt het me een leuk idee om één van jullie blij te maken met een klein retro cadeautje, in de vorm van het Mickey Mouse kwartet. Leuk om te gebruiken in Snail Mail of juist om gewoon een spelletje kwartet mee te spelen. Wil je kans maken op dit cadeautje? Laat een reactie achter onder deze blog. Met Kerstmis maak ik de winnaar bekend. Let wel op: het emailadres waarmee je een reactie plaatst is voor mij niet zichtbaar, dus blijf 365 Miles to Paris in de gaten houden om te weten of jij de winnaar bent van dit leuke retro kwartetspel.

You Might Also Like

4 reacties

  1. Wat een ontzettend mooie spullen heb je gescoord bij de kringloop! Volgens mij zijn hier in Enschede meer gegadigden voor dit soort spullen want sinds een paar weken is er hier niks meer te vinden. Misschien maar eens een andere kringloop proberen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke vondsten, ik speur ook regelmatig naar kaartspellen. Ik doe dus maar niet mee want ik heb mánden vol allerhande kaartjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goeie vangst! Ik vind het zwartepiet-spel prachtig. Ik had pas hetzelfde kwartet van Jip en Janneke gevonden, er zitten zúlke grappige plaatjes tussen. Ook ik laat de winst voor een ander want heb ondertussen bergen...!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.