Een doosje vol

november 30, 2013



Na alle goede verhalen van mede-bloggers wilde ik het toch ook eens zelf proberen, snailmail versturen via het systeem van Tante Jannie's Postkamer. Aanmelden verliep soepel, ik vulde wat gegevens over mezelf in, een linkje naar 365 Miles to Paris en klaar. 

De volgende dag ontving ik per mail een bevestiging en daarna volgde al gauw het eerste adres. Geen uitgebreide beschrijving, wel een linkje naar een weblog. Ik vond daar de quote 'Hooray for today', waar ik een papieren slinger mee bestempelde. Daarnaast knutselde ik een bundel labeltjes. Hiervoor gebruikte ik een kartonnen verpakking van een eerdere aankoop, ik ben wat snailmail betreft behoorlijk pro recycling. Er zijn zoveel materialen die je prima kan hergebruiken. Het karton beplakte ik met papier uit het Franstalige boekje en uit een Engelse wegengids. Met stempels maakte ik het geheel af. 

Voor de donkere decemberdagen voegde ik een zakje thee, een chocolaatje en een waxinelichtje toe, de laatste beplakt met masking tape. Ook één van de klei labels kreeg een plekje in het doosje. Als laatste volgde de brief. Deksel dicht, touwtje eromheen, labeltje eraan, dichtknopen en hup in de envelop. Voor de oplettende kijker: dit doosje kreeg een plekje in de envelop die bij Flow Magazine stak afgelopen maand. Te leuk om niet te gebruiken! 

Het doosje ontving ik van iemand die zo lief was mij twee HEMA stempels te versturen welke hier niet meer verkrijgbaar waren. Haar post kwam precies op het juiste moment, ik wist nog niet precies hoe ik deze snailmail moest vormgeven... tot het doosje kwam! Mocht je ook een doosje vol willen sturen, zo'n doosje is ook heel simpel te vouwen van karton. Daarna beplakken met papier of stof en klaar. Zorg dat de deksel een iets groter formaat heeft, dan schuiven de beide helften gemakkelijk in elkaar.

Dit doosje vol gaat vanmiddag op de post. Ik ben benieuwd naar de reactie van de ontvangster!

You Might Also Like

7 reacties

  1. Weer superleuk gedaan! Echt een cadeautje over de post!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je er een leuk poststuk van gemaakt! En mooi hoe je vanzelf het materiaal in handen krijgt wat je er voor kan gebruiken! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet dat er super leuk uit! De ontvanger zal er vast heel blij mee zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ingrid!
    Ik heb de snailmail ontvangen en ben er onwijs blij mee!
    Op mijn blog kun je meer lezen!
    Liefs, Carin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk! Fijn dat het goed ontvangen is. Voor de liefhebbers, zie: http://moosetravelling.blogspot.nl/

      Verwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.