Post in een doosje

oktober 20, 2013


In de nieuwste snailmail ronde trof ik tot mijn verrassing het adres van Margriet. Ik ken Margriet al een beetje via haar blog Huize Theemuts, waar ze schrijft over al haar maaksels. Waar moet je dan aan denken? Nou, van heerlijke cupcakes tot fleurig geborduurde kussens. Erg leuk om te volgen! Doordat haar stijl me zo aanspreekt werd het een leuke uitdaging om iets moois voor haar te fabriceren. Natuurlijk kon ik het niet laten er toch een vleugje Parijs door te gooien.








Als basis begon ik met een kartonnen doosje wat precies door de brievenbus past en drie papieren zakjes, om later te vullen met leuke en lekkere goodies. In de beschrijving die Margriet van zichzelf gaf verwees ze door naar haar Pinterest pagina, waar ik een aantal toepasselijke quotes tegenkwam. Deze stempelde ik op een inmiddels verkleurde bladzijde uit een oud Franstalig boek. Enkele bladzijdes met tekst gebruikte ik voor het beplakken van het doosje, het zakje met thee en lekkers en als decoratie op één van de papieren zakjes. Het boekje is ook zo'n typische kringloopvondst en erg goed te gebruiken als knutselpapier. De zakjes decoreerde ik verder met masking tape en enkele plaksteentjes. 

Voor de goodies maakte ik van muziekblad en keukentouw enkele labels, uit een kookkalender scheurde ik vier fijne recepten voor cupcakes en taarten. Ook maakte ik van prikkers en masking tape bijpassende cake toppers. 

Voor de brief vouwde ik van een stuk karton een mapje welke ik beplakte met papier, kant en tape. Op de voorzijde lijmde ik een knoop, als sluiting met een stuk touw welke door de bovenste flap steekt. Heel gemakkelijk zelf te maken en eens wat anders dan de standaard papieren envelop. Om in de sfeer te blijven voegde ik bij de brief een ansichtkaart met een afbeelding van een schaal smakelijke Parijse macarons. Om bij te watertanden! Alleen het aanbod van de authentieke boulangeries is al een reden om een ticket te boeken. Want, zoals Julia Child ooit sprak: A party without cake is just a meeting. En zo is het!

You Might Also Like

4 reacties

  1. Reacties
    1. En met veel plezier gemaakt! Op naar de volgende.

      Verwijderen
  2. Wat een fijn pakketje en allemaal zo mooi versierd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Zo kijk ik ook regelmatig naar jouw prachtige pakketjes, haha.

      Verwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.