Griezelige post

oktober 26, 2013


Voor Anne (van de weblog Anne Doet!) maakte ik een snailmail in een griezelig Halloween thema.










Ik vulde een zakje met griezelig snoepgoed, in de vorm van vleermuizen, doodshoofden en pompoenen. Zoiets kan natuurlijk niet achterblijven bij een Halloween thema. Voor het andere zakje knutselde ik van vilt een hanger in de vorm van een zwarte kat. Van enkele pagina's uit het Franse boekje en twee rolletjes lint maakte ik een schrikbarende 'BOO' slinger. De slinger verpakte ik op dezelfde manier als het cadeautje voor Margriet (Mag er een papiertje om?). 

Tot slot knutselde ik nog een kaartje met een spookje van papier. De brief verpakte ik in een wit papieren zakje, welke ik voorzag van een gestempelde tekst. Wat een uitkomst, zo'n alfabet stempel set. Voor de envelop knipte ik uit zwart papier een tafereeltje met een heks op een bezemsteel en dezelfde zwarte kat als ik van vilt maakte.

Zelf ook zo'n slinger maken? Verzamel wat vellen papier, scheur bijvoorbeeld enkele pagina's uit een boek of een atlas en knip hier vlaggetjes van. Vouw de bovenzijde een centimeter om en leg hier het lint onder waarmee je de slinger straks wil ophangen. Niet de vlaggetjes en het lint aan elkaar, doe dit voor de stevigheid van de slinger in beide hoeken van het vlaggetje. Vervolgens kan je de slinger decoreren door er een tekst op te schrijven en de vlaggetjes te beplakken met lint of andere leuke decoraties. Ook leuk: maak op deze manier een persoonlijke verjaardagsslinger of welkomstboodschap. Succes verzekerd!

You Might Also Like

3 reacties

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.