Een portie huisgemaakt geluk

oktober 23, 2013


Afgelopen weekend kwam er een vrolijke kleuter logeren. Behalve een vrolijke kleuter is het ook een zeer bakgrage kleuter. Het eerste wat hij zondagochtend dan ook wenste te doen was het bakken van koekjes, veel koekjes! Dus zo gezegd, zo gedaan. Een bolletje blank deeg en een bolletje donker deeg en de vrolijke kleuter ging aan de slag.








Zijn bakwens gaf mij ook direct de gelegenheid om de koekjesstempels van Albert Heijn uit te testen. Ook zo'n gadget die ik al een poos op mijn verlanglijstje had staan, maar ik kende enkel de duurdere versies. De versies waar je 15 euro neerlegt voor één stempel. Niet iets wat ik even aanschaf voor de leuk. Tot het magazine 'Wathandig' van Albert Heijn in mijn handen kwam, met daarin een advertentie voor net zulke koekjesstempels, maar dan met een vriendelijker prijsje. De stempels werden aangeschaft, maar bleven nog een tijdje in de opbergkast wachten. Tot afgelopen zondag, de kleuter en zijn tante waren klaar voor de grote koekjesstempel-test. 

Het stempelen zelf gaat zeer gemakkelijk. De set bestaat uit een houten 'stamper' met drie siliconen stempels, welke je gemakkelijk kan wisselen. Op de bakplaat zag het er goed uit, de vrolijke kleuter strooide er nog wat versiersels over en toen volgde de oven-test. Dat verliep wat minder voorspoedig. Het kan aan de samenstelling van het deeg liggen, maar na het bakken zagen we weinig van de stempel terug op onze koekjes. Geeft niets, het plezier was er niet minder om en de smaak van de koekjes ook zeker niet. Een portie huisgemaakt geluk, op voor je er erg in hebt.

You Might Also Like

3 reacties

  1. Mmm, zelfgemaakte koekjes smaken altijd het beste! Jammer dat er van de stempels niets meer te zien was maar het idee is leuk. En bij kinderen valt koekjes bakken altijd wel in de smaak volgens mij!
    Fijn weekend!

    groetjes, Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk! Volgende keer op zoek naar een samenstelling waarbij het deeg minder uitloopt. Geniet van je weekend!

      Verwijderen
  2. Wat zien ze er lekker uit zeg! Yum.

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.