Zon, zee en strand

augustus 22, 2013

Lange zandstranden en het geluid van stukslaande golven, om dolgelukkig van te worden. Met blote voeten het zand door, de wind door je haren en de zon in je nek. Even later met omgeslagen broekspijpen door het laagste stukje zee banjeren en genieten, enorm genieten!

Het zal je niet ontgaan dat ik dol ben op het strand. Wie niet eigenlijk? Als mijn hoofd bomvol zit kan ik er intens naar verlangen, een lange wandeling langs de zee. Pech voor mij dat zo'n strandwandeling niet zo gemakkelijk te plannen is. Ik woon in een bosrijke omgeving met her en der een meertje. Ook erg fijn, maar de zee lijkt wel een magische kracht te bezitten als het op ontspanning aankomt. Echter, zo'n tripje strand kost me al gauw 2,5 uur treinen, niet iets wat je gauw even doet wanneer je zo toe bent aan ontspanning. Gelukkig is daar zo nu en dan een oplossing voor in de vorm van een lieve vriendin met een huisje dicht bij zee. Ook de afstand tussen haar en mij is niet mis, dus zo'n logeerpartij is reuze gezellig. We hebben immers genoeg gespreksstof opgespaard sinds de vorige afspraak. Ook zij is groot fan van strand en zee, dus zo komt het dat we vrijwel iedere dag doorbrengen aan het strand. 

Zo ook de afgelopen twee dagen. Wat is het dan heerlijk om even door een andere omgeving te fietsen, dingen te zien die je normaal gesproken niet zo gauw tegenkomt. Zo reden we tijdens een fietstocht naar het strand ineens over de oprijlaan van Paleis Huis ten Bosch. Onverwacht en daarom zo leuk. We begonnen de middag aan het strand, om even later het koude water te trotseren. Even was ik vergeten hoe zout zo'n zee is, dat ben ik immers niet gewend van de meertjes aan deze kant van het land. Tegen de avond verplaatsten we richting boulevard voor een hapje en een drankje. Al gauw begon de zon te dalen en binnen no time lag die grote bol in zee. Wat een prachtig uitzicht geeft zoiets, zeker als je het niet al te vaak op deze manier meemaakt. Net een minivakantie, want wat heb ik genoten.

You Might Also Like

0 reacties

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.