Vlindertuin

augustus 05, 2013

Mijn ouders hebben een flinke tuin. Om helemaal achterin te komen heb je circa 25 meter af te leggen. Soms is het best een gestuntel om met een vol dienblad het achterste terras te bereiken, want van een egaal pad kan je niet spreken. Op het heetst van de dag kan je juist op dat terras het beste vertoeven. De schaduw van een grote dennenboom zorgt dat de meest krachtige zonnestralen buiten bereik blijven.

Het is een stukje verder lopen, maar stiekem is het ook één van de mooiste plekjes van de tuin om de middag in door te brengen. Zeker in deze periode heb je geen tijdschrift of leesboek nodig om je te vermaken. Het terras biedt uitzicht op een prachtige vlinderstruik, gevuld met trossen van roze bloemen. Tientallen vlinders vliegen af en aan, samen met een groep bijen doen ze zich te goed aan hetgeen de struik ze kan bieden. 

Dat de struik niet enkel aan deze beestjes iets weet te geven blijkt wel als we begin van de middag met visite in de tuin zitten. De vlinders weten de aandacht te trekken, in alle mogelijke kleuren vliegen ze voorbij. Mijn Oma, de oudste van het stel, kan het niet laten ze te bejubelen. "Wat zijn ze mooi hè? Ik zie dit liever voorbij komen dan een stel vogels." En zo is het, Oma.

Wie mij goed kent weet dat ik als de dood ben voor vogels. Heerlijk die vlinderstruik!

You Might Also Like

0 reacties

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.