Uitgaande post

augustus 31, 2013


De tweede snailmail die ik maakte kreeg de bestemming Apeldoorn. Ook deze keer werd vooraf een lijstje met eigenschappen verzonden. Bij de eerste snail mail stond daar een heel verhaal in, nu slechts vijf woorden: roze, bakken, tuin, bloemen, lezen. Even sloeg de paniek toe, wat ga ik hier van maken? Een nieuwe zoektocht in de laatjes en kastjes leverde gelukkig al gauw voldoende materiaal op voor een nieuwe snailmail.










Een kartonnen schuifdoosje werd de basis, deze beplakte ik met papier en masking tape, als finishing touch bevestigde ik er een label aan met de beginletter van de naam van de ontvangster. Voor de inhoud knutselde ik twee roze envelopjes, een voor de brief en de ander vulde ik met twee recepten. Aan de ene zijde van het blaadje een recept voor een speciale appeltaart en aan de andere zijde een recept voor wortel-noten koek. Omdat de ontvangster aangaf graag te lezen ging ik op internet op zoek naar een boekenlegger van vilt. Ik vond een leuk ontwerp van een hartje waar je de bladzijdes in schuift. Het oude Franstalige boek kocht ik overigens enkele weken geleden bij een kringloopwinkel voor 40 cent. Ideaal knutselpapier!

Ondanks dat het niet in de beschrijving stond wist ik dat de ontvangster van deze snailmail twee kinderen heeft. Ook voor deze twee maakte ik een zakje met goodies klaar. Daarin een ballon, stickers van Jip en Janneke en de eerste letter van hun naam. De hobby voor de tuin was snel gevonden in een zakje met zaadjes voor klaprozen, deze gaf ik ook al eens weg in de eerste snailmail. In een van mijn laatjes vond ik nog een rol lint met opdruk van verliefde uiltjes, ook hier voegde ik een stukje van toe. De oplettende kijker herkende misschien al het papier uit de Flow agenda van vorig jaar. Deze gebruikte ik als verpakking voor de goodies. Ook de stickers met bloem en de postzegels op de envelopjes komen uit de agenda. 

Wederom maakte ik een snail mail van vrijwel kosteloos materiaal. Het grappige is dat ik nu ook heel bewust met verpakkingen omspring. Ongelooflijk hoeveel er herbruikbaar is van wat ik anders weg zou hebben gegooid. Op naar de volgende!

You Might Also Like

5 reacties

  1. jammer dat ik niet in Apeldoorn woon hahahaha, leuk zeg !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een mooi compliment, dankjewel! Zo kijk ik ook regelmatig bij jou naar de mooie enveloppen en creatieve inhoud. Leuk om te zien en om inspiratie uit te putten.

      Verwijderen
  2. Owww, wat ziet het er allemaal gezellig uit. Dat is toch écht helemaal super om uit te pakken! Ik ben ook een echte bewaarder, inpakpapier, lintjes, strikjes, mooie verpakkingen; alles bewaar ik, want het zou maar eens van pas kunnen komen;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je er een mooi pakketje van gemaakt! Het ziet er heel geordend en netjes uit en supervrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet het er weer leuk uit, en wat knap wat je allemaal nog kunt bedenken met kosteloos materiaal! Lief dat je ook aan de kindjes hebt gedacht. De ontvangster kan haast niet anders dan blij zijn met dit pakketje!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.