Slakkenpost

augustus 18, 2013


In de blog 'Post op de mat', van eind juli, sprak ik al over het snailmail project wat ik samen met een stel andere dames begonnen was. Twee weken geleden ontving ik het adres van Andrea, samen met een lijstje kenmerken. Zo kwam ik te weten dat ze twee katten heeft en pas een huis had gekocht, waar ze op dat moment nog in aan het klussen waren. Het leuke van dit project is dat niemand elkaar heel goed kent, dat maakt het een uitdaging om een snailmail samen te stellen welke past bij de persoon voor wie je schrijft.


Kleine cadeautjes
Gelukkig had Andrea een uitgebreide (en grappige) omschrijving van zichzelf gegeven, waardoor ik al heel wat ideetjes opdeed voor een passende brief en een aantal leuke goodies. Bij een nieuw huis hoort ook een nieuwe tuin, daarom besloot ik wat zaadjes van de klaprozen uit de tuin van mijn ouders te verzamelen. De katten liet ik terugkomen in een zoekplaatje waar je op zoek moet naar de kat die geen tweelingbroer of -zus heeft en haar liefde voor lekkere taartjes vertaalde ik naar een goodie in de vorm van cupcake toppers, gemaakt van washi tape welke ik ook gebruikte voor het boekje.

Kosteloos materiaal
Voor mijn allereerste snail mail leek het me een uitdaging om zoveel mogelijk gebruik te maken van kosteloos materiaal. In allerlei laatjes en kastjes vond ik restjes karton, touw en papier. Ook heb ik me goed vermaakt met mijn verzameling stempels en tape. Met heel veel enthousiasme heb ik mijn allereerste snail mail in elkaar geknutseld, wat is dit ontzettend leuk! Je begrijpt, een vervolg kan niet uitblijven. Gisteren zijn de inschrijvingen voor de volgende ronde van dit project gestart en ook de snail mail die één van de dames voor mij heeft gemaakt moet nog op de mat vallen, dus wederom sluit ik af met: wordt vervolgd!

You Might Also Like

4 reacties

  1. Echt ontzettend leuk! Plaats je ook foto's van wat je gekregen hebt? Volgende keer doe ik ook mee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is wel de bedoeling om daar ook foto's van te plaatsen. Ik wacht in spanning af! Zou leuk zijn als je de volgende keer wel mee kan doen, ik ben benieuwd met wat voor een crea snail je komt.

      Verwijderen
  2. Heel leuk, en super creatief bedacht met al die gratis materialen. Ik ben ook heel benieuwd naar wat je gekregen hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De postbode is geweest en heeft een hele leuke en creatieve snail mail afgeleverd. Foto's volgen gauw!

      Verwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.