Spelt op mijn bord

juli 15, 2013


Het is warm, ruim 25 graden volgens het elektronische weerstation wat op tafel staat. Geen weer voor een tochtje naar de supermarkt of om lang in de keuken te staan. Eten doen we dan weer wel graag, dus deden we het met wat er nog zoal in huis was. Dat pakte positief uit toen we in de kelderkast een verpakking pizzabodems van speltmeel vonden. Enkele weken geleden eens meegenomen uit de natuurwinkel, om uit te proberen. Vooraf insmeren met twee eetlepels olijfolie, daarna de tomatensaus toevoegen en naar smaak verder beleggen. In dit geval met een flinke hoeveelheid oude kaas, tonijn, rode paprika, tomaat en feta. Acht minuten in de oven en klaar.

Nooit eerder at ik iets gemaakt van speltmeel. Wat pizza's betreft ga ik meestal voor makkelijk (en een tikkeltje ongezond). De eerste hap was even wennen, het leek alsof ik pizza met een bodem van hard tarwe brood at en dat is even wennen als je gewoonlijk diepvriespizza's eet, maar hap na hap werd het smakelijker. Na een halve pizza zat ik vol. Toch fijn spul, dat speltmeel. Het gezonde verenigen met het aangename, dit gaan we vaker doen.

You Might Also Like

1 reacties

  1. Hallo!
    Uw blog heeft onze aandacht getrokken vanwege de kwaliteit van de recepten. We zouden het leuk vinden als u zich zou aanmelden bij Volrecepten.nl zodat wij naar uw blog kunnen linken.

    Volrecepten.nl is een zoekmachine die de beste Nederlandse kooksites en blogs verzamelen van het internet. Enkele honderden blogs zijn hier al ingeschreven en profiteren van het verkeer die wij naar hun sites sturen.

    Om mee te doen met Volrecepten.nl, ga je gewoon naar http://www.volrecepten.nl/registreer-u-voor-de-topblogs-met-recepten
    Breng ons een bezoek!

    Groetjes Magdalena
    Volrecepten.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.