Post op de mat

juli 31, 2013


Er lag weer eens post op de mat. Weer eens? Ja, weer eens. De brievenbuspost lijkt uit te sterven. De pakketdienst belt regelmatig aan, lang leve de internetbestellingen. Maar waar we jaren geleden blij werden van een nieuw mailbericht, vind ik het nu stiekem wel heel erg leuk om handgeschreven post te ontvangen. Echter, ik kan mij de laatst ontvangen handgeschreven brief al niet eens meer herinneren. Ik kom niet verder dan een aantal vakantiekaartjes en en verjaardagskaart van een oude tante (want ja, de rest stuurt wel een felicitatie via Facebook). Die kaartjes zijn me net zo waardevol, maar wat leek het me leuk weer eens een echte brief te ontvangen. Ik kan wachten tot er spontaan iemand voor me in de pen klimt, maar dan wacht ik vermoedelijk over tien jaar nog.



Op andere blogs kwam ik de term 'snailmail' tegen, gepaard met foto's van creatieve uitspattingen met papier, stempels en wat al niet meer. De slak wijst op de traagheid waarmee traditionele post zijn ontvanger bereikt. Een andere blog omschreef het als 'elkaar blij maken met een envelop vol met vrolijkheid'. Klinkt best gezellig, toch? Samen met elf andere dames ben ik deze week begonnen aan zo'n 'snail mail' sessie. Het zijn dames die ik enkel via internet ken en dat maakt het juist wel weer leuk, het oude penvrienden idee zoals je dat vroeger in de tijdschriften tegen kwam. 

Vooraf schreven we over onszelf enkele kenmerken op, dingen waar we ons dagelijks leven mee vullen. Toch handig om te weten voor wie je precies schrijft. Zodra de laatste haar briefje heeft ingevuld kan het loten beginnen en daarbij het schrijf- en knutselwerk. Enthousiast worden er al knutselspullen ingeslagen. Precies de inhoud van de envelop welke vanmorgen op mijn deurmat viel. Bij Inpakken en Uitdelen bestelde ik een aantal papieren zakjes en een leuke stempel. Ook via eBay is er nog het een en ander onderweg. Mijn vingers jeuken om aan de slag te gaan. Wordt vervolgd!

You Might Also Like

6 reacties

  1. Super leuk zeg! Omdat ik snailmail net iets te veel vind om te doen (soms wat meer tijd mee kwijt etc.) doe ik alleen aan Postcrossing. Maar ook met dezelfde reden!
    Het is zo leuk om weer eens post (of een kaartje) te ontvangen. :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan is Postcrossing ook ideaal! Ik kan er echt naar uit kijken om post te ontvangen. Ik ben erg benieuwd naar wat deze sessie gaat brengen.

      Verwijderen
  2. Leuk! Er wordt inderdaad veel te weinig handgeschreven post verstuurd, ook steeds minder mensen sturen een kaartje met kerst of een verjaardag. Zo jammer! Ik ben heel benieuwd wat je ermee gaat maken, en natuurlijk wat je gaat ontvangen straks :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad jammer! Hopelijk kan ik gauw meer laten zien.

      Verwijderen
  3. Hoi,

    Via een linkje kwam ik op je blog terecht.
    En zie ik ineens mijn verstuurde bestelling aan jouw.

    Post krijgen, ja wie houdt er niet van.
    Ook ik doe aan postcrossing en hou ervan als de brievebus klettert met vooral veel post erin..

    Veel plezier met je aankopen hoor.

    Groetjes Pieternel
    Eigenaresse van Inpakken en Uitdelen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Pieternel,

      Wat leuk om op deze manier van je te horen. Ik ben nog steeds erg blij met mijn aankopen. De zakjes zijn ideale knutselprojecten en de stempel doet het erg leuk op labels. Heerlijk zo'n lading post hè?

      Tot de volgende bestelling!

      Verwijderen

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.